[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عربستان میزبان مراحل پایانی لیگ نخبگان آسیا شد دیدار استقلال و پرسپولیس در ریاض!، روزنامه شیراز نوین

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ نخبگان آسیا طی دو فصل آینده در عربستان برگزار می‌شود.
به گزارش ورزش سه، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی را به‌عنوان میزبان مراحل پایانی مسابقات الیت لیگ قهرمانان آسیا یا همان لیگ نخبگان برای فصل‌های ۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ و همچنین ۲۰۲۵ - ۲۰۲۶ انتخاب کرد. سطح نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با عنوان لیگ نخبگان شامل ۲۴ تیم خواهد بود که دوازده باشگاه از غرب و دوازده تیم از شرق آسیا در قالب یک لیگ داخلی و خارجی با هم رقابت می‌کنند تا اینکه هشت تیم از هر منطقه راهی مرحله بعد می‌شوند.
با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال به صورت تک‌بازی در عربستان برگزار می‌شود.
آن‌گونه که وب‌سایت رسمی AFC نوشته است، نبردهای سرنوشت‌ساز در فصل 
۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ قرار است که از تاریخ ۲۵ آوریل تا چهار می ۲۰۲۵(پنجم اردیبهشت ۱۴۰۴ تا چهارده اردیبهشت ۱۴۰۴) برگزار شود که به تیم برنده جایزه ۱۲ میلیون دلاری داده می‌شود.
این میزان جایزه سه برابر بیشتر از جایزه کنونی و چهار میلیون دلاری است که به فاتح لیگ قهرمانان آسیا داده می‌شود؛ جایزه تیم نایب‌قهرمان نیز از ۲ میلیون دلار به ۶ میلیون دلار می‌رسد.
در مرحله نخست لیگ نخبگان ۱۲ تیم در هر منطقه در یک گروه قرار خواهند گرفت و هر تیم ۸ دیدار انجام خواهد داد؛ ۴ دیدار خانگی و ۴ دیدار خارج از خانه. پس از انجام مسابقات هشت تیم برتر هر منطقه به مرحله یک‌هشتم صعود می‌کنند.
مرحله یک‌هشتم به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد؛ تیم اول هر جدول با تیم هشتم، تیم دوم و هفتم، تیم سوم و ششم و تیم‌های چهارم و پنجم برابر هم قرار خواهند گرفت تا چهره ۴ تیم برتر از هر منطقه مشخص شود.
چهار تیم برتر هر منطقه در یک گوی قرار خواهند گرفت تا تیم‌ها دو به دو مقابل هم قرار بگیرند و البته این دیدارها به صورت تک‌بازی خواهد بود؛ این روال تا فینال همین‌گونه ادامه خواهد داشت که عربستان به‌عنوان میزبان این مراحل انتخاب شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی