[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برخورداری از بزرگ‌ترین شبکه داوطلبان ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: طرح کاروان سلامت در 16 شهرستان استان فارس اجرا خواهد شد و جمعاً 120 پزشک، پرستار و کادر درمان در این کاروان‌ها فعالیت می‌کنند و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در قالب اقدامات این کاروان‌ها گنجانده شده است.
یکی از اصول اساسی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، اصل خدمات داوطلبانه است و در راستای تحقق این اصل اساسی، هم‌اکنون در190 کشور دنیا، سازمان‌ها یا مؤسسات داوطلبان وابسته به جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.
این سازمان‌ها وظیفه دارند در راستای اصول و اهداف بین‌المللی نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر با بسیج ظرفیت‌های انسانی نسبت به بهبود زندگی مردم آسیب‌پذیر اقدام کنند. در کشور ما نیز سازمان داوطلبان با هدف حمایت از نیازمندان آسیب‌پذیر از طریق سازمان‌دهی و بهره‌مندی از توان اقشار و افرادی که داوطلبانه به عضویت افتخاری جمعیت درآمده‌اند، تأسیس شده است.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، بزرگ‌ترین شبکه داوطلبی برای ارائه خدمات انسان‌دوستانه است و وظیفه دارد از ظرفیت توانمندان برای رفع نیاز نیازمندان بهره برده و آنها را نسبت به مسائل اجتماعی و نیازهای هم‌نوعان حساس کند.
چهاردهم آذرماه (پنجم دسامبر) مصادف با روز جهانی داوطلب است که فرصتی برای ترغیب و حمایت از خدمات افراد داوطلب نظام سلامت به شمار می‌رود که بدون هیچ چشمداشتی با امدادرسانی و کمک به مردم و با ارتقای سواد سلامت جامعه در حوزه‌های مختلف، سطح سلامت مردم را ارتقا می‌دهند.
کاروان‌های سلامت به مناسبت فرا رسیدن روز داوطلب در سراسر کشور به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
مشارکت 120 تن از کادر درمان در طرح کاروان‌ سلامت
حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: با هدف بزرگداشت روز داوطلب و با توجه‌ به وظایف سازمان داوطلبان، کاروان‌های سلامت با هدف کمک به محرومیت‌زدایی به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.
وی می‌افزاید: پزشکان داوطلب در قالب کاروان سلامت در مناطق محروم حاضر شده‌ و ویزیت رایگان متخصص زنان و داخلی، انجام بینایی‌سنجی و تست فشار خون و قند خون، اجرای طرح غربالگری کودکان و... از اقدامات کاروان‌های سلامت است که در مناطق محروم به انجام می‌رسانند.
درویشی همچنین اعلام می‌کند: در بخشی دیگری از خدمات این کاروان‌ها، ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناسی صورت خواهد گرفت که تمامی این برنامه‌ها هم‌زمان با روز جهانی داوطلب آغاز می‌شوند و حدود یک هفته تداوم خواهند یافت.
وی با اشاره به در نظر گرفتن بخش‌های آموزشی فعال هم عنوان می‌کند: برگزاری کلاس‌های آموزشی بیماری‌ها، مخاطرات و کمک‌های اولیه هم در اقدامات این کاروان‌ها گنجانده شده است.
درویشی ادامه می‌دهد: توزیع داروی رایگان یکی از دیگر طرح‌های اجرایی خواهد بود؛ طرح کاروان سلامت در 16 شهرستان استان اجرا خواهد شد و جمعاً 120 پزشک، پرستار و کادر درمان در این کاروان‌ها فعالیت می‌کنند و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز در قالب اقدامات این کاروان‌ها گنجانده شده است. او اضافه می‌کند: همچنین در قالب اعزام این کاروان‌ها به مناطق محروم، فعالیت تیم‌های حمایتگر روانی ویژه کودکان و بانوان به عهده تیم سحر خواهد بود. درویشی هدف از راه‌اندازی کاروان‌های سلامت را افزایش سلامت روستائیان و کم‌ کردن هزینه‌های درمانی با توجه ‌به در دسترس نبودن پزشکان متخصص در این مناطق عنوان کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی