[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ئاتر صرفاً خنده نیست، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، کارگردان نمایش «یک مرد، یک خوک» گفت: بر این باورم که فضای فعلی تئاتر خوب نیست. گرچه از قبل کمی بهتر شده است، اما متأسفانه برخی آثار بی‌محتوا مجوز اجرا می‌گیرند و این امر موجب ریزش تعداد مخاطبان تئاتر می‌شود. فکر می‌کنم می‌بایست استانداردهای کافی برای تأیید و رد نمایش وجود داشته باشد.
امیرسینا جوادی کارگردان و بازیگر نمایش در تشریح تازه‌ترین اثر خود با عنوان «یک مرد، یک خوک» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این نمایش را پیش از این ایمان اسدی به نام جایی در میان خوک‌ها روی صحنه برده بودند و من از او تقاضا کردم تا با تغییر اندک این نمایش به ویژه در دکور و صحنه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه 
ببریم.
وی افزود: ماجراهای این نمایش در فضای یک خوک‌دانی رخ خواهد داد و سعی بر این شد تا مخاطب را به دل این خوک‌دانی کشیده و با خودمان همراه کنیم؛ در این اثر از موسیقی زنده توسط یک جوان تک‌نواز البته آینده‌دار و جویای نام استفاده شد که روح زنده‌ای به نمایش ما می‌بخشد.
جوادی افزود: «یک مرد، یک خوک» یک نمایش کلاسیک درام است و چون همواره من تمایل دارم که مخاطب تا انتها با داستان همراه باشد، این شیوه را انتخاب کردم و می‌خواهم با این اثر به قشر عظیمی از مردم که فکر می‌کنند تئاتر یعنی صرفاً خنده، نشان دهم که این‌طور نیست.
کارگردان نمایش «شجاع» عنوان کرد: اگر متن نمایش و اجراها خوب باشد، تعداد مخاطبان نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ به شرط آنکه خوب تبلیغ شده و دیده شود. اگر اجرا خوب باشد، مخاطب نیز ارتباط خود را برقرار می‌کند و شاید نگرشی که از تئاتر پیش از این داشته است، کاملاً عوض شود و حتی اگر همین نمایش هدف خود را به یک نفر رسانده و تأثیرش را بگذارد، بدون شک برد کرده است؛ زیرا تبلیغ نمایش توسط همان مخاطب به افراد دیگر بازگو خواهد شد.
وی ادامه داد: بخش زیادی از جامعه ما آثار کمدی را می‌پسندند و بیشتر نیز به دلیل درگیری‌های فکری، ذهنی و کاری آنها در این اوضاع اقتصادی است؛ اما قطعاً آثار دیگر با سبک‌های گوناگون نیز مخاطب خود را به اندازه کافی دارد.
جوادی افزود: بر این باورم که فضای فعلی تئاتر خوب نیست؛ گرچه از قبل کمی بهتر شده است، اما متأسفانه برخی آثار بی‌محتوا مجوز اجرا می‌گیرند و این امر موجب ریزش تعداد مخاطبان تئاتر می‌شود. فکر می‌کنم می‌بایست استانداردهای کافی برای تأیید و رد نمایش وجود داشته 
باشد.
کارگردان نمایش «بازپرس وارد می‌شود» تأکید کرد: برخی از دوستان در جامعه ما به دنبال سرگرمی سالم هستند. پیشنهاد من برای آنها تماشای تئاتر است که یک بار هم که شده، این کار را تجربه کنند. تئاتر یک فرهنگ است که دیگر فرهنگ‌ها را بازتاب می‌دهد.
نمایش «یک مرد، یک خوک» اثر آثول ‌فوگارد، ترجمه هوشنگ ‌حسامی و کارگردانی امیرسینا ‌جوادی تا ۲۳ آذرماه، هرشب رأس ساعت ۲۰ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی