[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هم‌افزایی برای سامان‌دهی چنار راهدار، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس بر این نکته تأکید کرد که بیشتر مدیران کشور فسادگریز هستند و دغدغه خدمت‌رسانی به مردم را دارند. سیدمصطفی بحرینی عصر یکشنبه دوازدهم آذر در حاشیه یکصد و سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: مشارکت شهراری شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مختلف استان بارز است که آزادسازی حریم کمربندی، جمع‌آوری سایت ضایعات و پاک‌سازی و جمع‌آوری حوزه کمربندی و سامان‌دهی این مراکز از جمله آنهاست. 
 ضرورت سامان‌دهی مراکز ضایعات
 وی افزود: سامان‌دهی مراکز ضایعات از جمله مواردی است که می‌تواند کاهش سرقت‌ها را در پی داشته باشد. همچنین از نظر زیست‌محیطی و آلودگی که به دنبال دارد، نیاز است تا سامان‌دهی در خصوص این موضوع به همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در دستور کار باشد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: یکی دیگر اقدامات اثرگذاری که در سطح کلان‌شهر شیراز به‌جد دنبال شد، آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب بود که با کمترین میزان تنش و هزینه با این موضوع برخورد شد و جمع‌آوری محصولات این مزارع انجام شد. بحرینی تأکید کرد: در ارتباط با آب‌های آلوده باید فکر اساسی کرد و با انجام اقداماتی همچون ایجاد تصفیه‌خانه، از تکرار این موضوع جلوگیری شود تا سال‌های آینده این موضوع را شاهد نباشیم. وی همچنین به موضوع حفظ و صیانت از باغات به ویژه باغات قصردشت اشاره و تصریح کرد: در این خصوص ضرورت دارد علاوه بر همکاری که دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص دارند، اما در مواردی که منجر به سوءاستفاده، تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز باغات می‌شود، حوزه دادستانی به جد موضوع را دنبال می‌کند و با متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان در این موضوع به نحو اشد مجازات آنها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.
 تمرکز بر سد معبر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: یکی دیگر ار موضوعاتی که با همکاری دستگاه‌های اجرایی دنبال شد، سامان‌دهی روخانه چنار راهدار بود، اما از این موضوع رضایت نسبی نداریم؛ چراکه شهرداری، سازمان آب و آبفا تعهد دادند تا سامادهی ۷ کیلومتری از مسیر این رودخانه انجام شود، اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است. بحرینی همچنین به معضل سد معبر در کلان شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: مجوزهای لازم در خصوص این موضوع در اختیار شهرداری شیراز گذاشته شد تا این اقدام در چارچوب قانونی پیگیری شود. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اظهار امیدواری کرد: اگرچه اقدامات ناقص است، اما با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات در حال پیگیری است. بحرینی همچنین به موضوع مدیران فساد اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح کشور دو نوع مدیر داریم که یک گروه مدیران فسادستیز و گروه دیگر مدیران فسادگریز هستند و متأسفانه در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فسادگریز هستند که دل و جرئت و شهامت ورود به کار ندارند و چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند. 
 حمایت از مدیران فسادستیز
به گفته وی، مدیریتی که بدون تنش ترک باشد، مدیریت فسادگریز است و مدیریتی که هجمه نامطلوب به آن وارد نشده باشد، فسادگریز است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تأکید کرد: حمایت ما از مدیران فسادستیز است. همچنین تعقیب و کنترل مدیران فسادگریز است که عملکرد آنها ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی باشد که تحت تعقیب قرار می‌گیرند. بحرینی اظهار کرد: طی دو سال گذشته موارد متعددی از مدیران گروه فسادگریز را داشته‌ایم که با آنها برخوردهای لازم را داشته‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی