[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آب میراث آیندگان، روزنامه شیراز نوین

بهینه مصرف کردن فرهنگی والاست که هم این نسل و هم آیندگان را منتفع می‌نماید. سالی که تقریباً رو به پایان است، یکی از گرم‌ترین سال‌های سپری شده می‌باشد؛ با این حال با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر خادمان شما در روزهای سخت و گرم تأمین و توزیع آب شهر در کمال آرامش و به لحظه انجام گرفت ولیکن با توجه به موارد پیش رو، لزوم بهینه مصرف کردن آب بیش از پیش الزامی می‌باشد.
1- پیش‌بینی هواشناسی که از اخبار و مراجع رسمی و غیررسمی از ماه‌های قبل نشان از ماه‌های پربارش بلکه بیش از نرمال در پاییز و زمستان سال جاری داشت، باعث اطمینان خاطر مردم و در نتیجه افزایش مصرف آب نزدیک به 4 درصد بیشتر نسبت به سال قبل گردید که اگر این روند پیش رود، بحران‌ساز خواهد شد.
2- احتمال افزایش دمای هوا در ماه‌های گرم سال آتی و تداوم آن تا اواسط پاییز (مانند سال جاری) خود مزید بر علت افزایش مصرف خواهد بود که بایستی آحاد مردم از این موضوع آگاه شده و در مصارف دقت بیشتری داشته باشند.
3- توسعه شهر خصوصاً حاشیه‌نشینی که با نگاهی بر آمار گذشته در خوش‌بینانه‌ترین حالت افزایش قریب به 33هزار اشتراک (خانوار) را در پیش رو خواهیم داشت. این افزایش اشتراک فزونی مصرف آب را به دنبال می‌آورد.
4- وجود انشعابات غیرمجاز و برداشت‌های خلاف از شبکه نه‌تنها بر مصرف افزوده، بلکه احتمال آلودگی شبکه آب‌رسانی و خطرآفرینی برای سلامت جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.
5- کاهش و افت سطح آب در سفره‌های زیرزمینی و سد درودزن خود مزید بر علت در ایجاد بحران کم‌آبی خواهد بود و نتیجه‌ای جز مشکلا‌ت و ایجاد خلل در تأمین آب همشهریان نخواهد داشت. 
درست مصرف کنیم، همیشه مصرف کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی