[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کباب گوشت و بادمجان ، روزنامه شیراز نوین

کباب گوشت و بادمجان یکی از انواع کباب‌های خوش‌مزه و معروف کشور ترکیه است؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان: ۴ عدد
گوشت چرخ‌کرده: ۶۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کباب گوشت و بادمجان ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می‌کنیم، سپس با دست به خوبی فشار می‌دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ‌کرده داخل یک کاسه می‌ریزیم.
 مرحله دوم
در این مرحله مقداری نمک و فلفل‌سیاه به مواد درون کاسه اضافه و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد یک‌دست شوند. در ادامه مایه کباب را به مدت ۱۵ دقیقه ورز می‌دهیم تا حالتی کش‌دار و چسبناک پیدا کند.
 مرحله سوم
پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. در ادامه بادمجان‌ها را به صورت تکه‌های یک تا دو سانتی‌متری برش می‌زنیم.
 مرحله چهارم
حالا مقداری نمک روی بادمجان‌ها می‌پاشیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا طعم تلخی بادمجان گرفته شود. پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله بادمجان‌ها را نیز آب‌کشی می‌کنیم و کمی فشار می‌دهیم تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حالا یک تکه بادمجان را به سیخ می‌کشیم، سپس به اندازه یک گردو از مایه کباب برمی‌داریم و پشت بادمجان به سیخ می‌کشیم.
 مرحله ششم
به همین صورت تمام مایه کباب و بادمجان‌ها را به سیخ می‌کشیم، سپس منقل ذغال را به صورت یک‌دست روشن می‌کنیم. در ادامه سیخ‌ها را روی منقل می‌چینیم و اجازه می‌دهیم کباب‌ها به صورت یک‌دست بپزند.
 مرحله هفتم
هر چند لحظه یک‌بار سیخ‌ها را می‌چرخانیم تا کباب‌ها به صورت یک‌دست بپزند. در کنار کباب‌ها می‌توانیم مقداری گوجه‌فرنگی و فلفل نیز کباب کنیم. در پایان کباب گوشت و بادمجان را به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی