[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هم‌افزایی برای ارتقای جایگاه تأمین اجتماعی فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین تکریم و معارفه مدیران کل بیمه تأمین اجتماعی استان فارس برگزار شد. این مراسم صبح دوشنبه ۱۳ آذرماه با حضور مسئولان عالی رتبه سازمان تأمین اجتماعی، مدیران انجمن‌های صنفی کارگران و کارفرمایان، مدیران کل استانداری فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در شعبه یک تأمین اجتماعی شیراز برگزار شد.
 تلاش جهادی در راستای تحقق سیاست‌های نظام
سرپرست جدید تأمین اجتماعی استان فارس از برنامه‌ریزی و تلاش جهادی در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام خبر داد.
ایرج نادری با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری فاطمیه و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی افزود: استان پهناور فارس با 37 شعبه از لحاظ تعداد شعب در رتبه دوم کشور ایستاده است و تعاملات ما باید در چارچوب‌های قانونی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بازنشستگان و همه شرکای سازمان افزایش یابد. او با تأکید بر این موضوع که از مشورت و همفکری بزرگان و صاحب‌نظران بهره‌مند خواهد شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما تقویت روحیه خدمتگزاری به مردم در میان کارکنان تأمین اجتماعی است. وی با بیان اینکه قدمت استان دیرینه فارس به بلندای تاریخ است و قطب فرهیختگان و درمانی کشور به شمار می‌رود، بیان داشت: در سومین حرم اهل بیت(ع) پانزده‌هزار شهید گلگون‌کفن وجود دارد که حماسه‌های آنان در آسمان ایران‌زمین می‌درخشد و همه ما مدیون دلاوری‌ها و مجاهدت‌های آنان هستیم. سرپرست جدید تأمین اجتماعی استان فارس بیان داشت: پتانسیل فارس در حوزه تأمین اجتماعی به مراتب بیشتر از جایگاه فعلی است و باید با تلاش و هم‌افزایی برای ارتقای جایگاه استان تلاش کنیم. نادری با تقدیر از تلاش‌های مجدانه مرادی، مدیرکل پیشین تأمین اجتماعی فارس گفت: این جانباز و رزمنده جنگ تحمیلی با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، یک عمر پرخیر و برکت را در سازمان پشت سر گذاشت و از تجربیات گران‌بهایش بهره‌مند خواهیم شد. او رسالت سازمان تأمین اجتماعی را همسو با سیاست‌های کلی نظام اعلام کرد و بیان داشت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف در رأس امور است و امیدواریم با مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان تصمیم‌ساز در راه گسترش رفاه و حمایت از جامعه گام برداریم. این مقام مسئول اعتماد مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی و استاندار مردمی فارس را رسالتی بزرگ و گران‌بها برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش جهادی و همکاری تمامی ارکان تأمین اجتماعی، اقدامات ثمربخشی در راستای رساندن فارس به جایگاهی که شایسته آن است، انجام دهیم.
 تحولات مثبت در سازمان تأمین اجتماعی
مدیرکل حراست سازمان تأمین اجتماعی کشور در این مراسم گفت: صندوق تأمین اجتماعی متولی 46میلیون نفر از جمعیت کشور است که از این تعداد حدود 4میلیون نفر را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.
علی محمودی با بیان اینکه امروزه کشور ما در حساس‌ترین بزنگاه تاریخی قرار دارد، افزود: امروزه گوشه‌ای از گفتمان انقلاب اسلامی در کالبد مقاومت فلسطین متجلی شده و مردم غیور فلسطین در برابر فرقه رادیکالی رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند. او با اشاره به مطالبات مطرح شده جامعه ذی‌نفعان تأمین اجتماعی گفت: یک‌چهارم جامعه ذی‌نفعان را بازنشستگان و سه‌چهارم را شاغلان از جمله کارگران و کارکنان تشکیل می‌دهند. وی خاطرنشان کرد: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق بین‌نسلی است و باید شرایط امروز و فردا را در نظر داشته باشیم. این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی باید مولدساز سرمایه‌ها باشد، گفت: این صندوق باید توان پاسخ‌گویی به جامعه تحت پوشش را داشته باشد و با کمال افتخار و تلاش شبانه‌روزی به دنبال پرداخت مطالبات بازنشسته‌ها در زمان مقرر هستیم. محمودی با بیان اینکه در ماه حدود 50هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مستمری‌بگیران پرداخت می‌کنیم، اظهار داشت: برای اظهار نرخ دستمزدها از سوی کارفرمایان باید تعادل حقیقی برقرار شود. مدیر کل حراست سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: در دولت سیزدهم صندوق تأمین اجتماعی را در شرایطی تحویل گرفتیم که ماهانه 5هزار میلیارد تومان وام برای پرداخت حقوق بازنشستگان دریافت می‌کرد. اما در شرایط حاضر 38هزار میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود و نزدیک به 12هزار میلیارد تومان هزینه جاری است که کارکنان تأمین اجتماعی گامی بلند در این حوزه برداشتند. محمودی با بیان اینکه از سال 97 تاکنون هزینه‌های صندوق بیش از هفت برابر شده، اظهار داشت: در کنار پرداخت مطالبات باید برای آینده و جمعیت بازنشستگان فکر کنیم و از هم‌اکنون برای سرمایه‌گذاری و مولدسازی چاره‌اندیشی شود تا از بحران‌های آینده جلوگیری کنیم. وی با تأکید بر این موضوع که حقوق بازنشسته‌ها از محل اعتبارات شستا پرداخت شود، عنوان کرد: نیازمند یک عزم ملی برای احیای شستا و مولدسازی سرمایه‌های صندوق هستیم. محمودی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن صندوق تأمین اجتماعی به ثبات و رضایت نسبی افراد تحت پوشش در کنار پاسخ‌گویی مطالبات از اهم سیاست‌های راهبردی سازمان است.
 سرمایه‌گذاری گروه شستا در استان فارس
سرپرست اداره‌ کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار افزایش حمایت سازمان تأمین اجتماعی از طبقه کارگری و سرمایه‌گذاری گروه شستا در استان فارس شد. مرتضی شریفی با تبریک فرارسیدن روز بیمه از تلاش‌های مرادی، مدیرکل پیشین تأمین اجتماعی استان فارس تقدیر کرد و افزود: نقش تأمین اجتماعی در حمایت از بدنه کارگری جامعه و گره‌گشایی از مشکلات تولید ارزنده است و امیدواریم در مدیریت جدید نیز همراهی با مجموعه‌های اقتصادی استان ارتقا یابد. او با تأکید بر این موضوع که مشکلاتی که در استان قابل‌حل است، ضرورتی به رایزنی در حوزه کشوری ندارد، بیان داشت: افزایش تعامل با اهالی تولید و صنعتگران در اولویت است و در پرتو آن شاهد رشد و تعالی استان خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد تحولات مثبتی در واحدهای کلان تولیدی در استان فارس خواهیم بود و سهم تأمین اجتماعی در این زمینه چشمگیر است. سرپرست اداره‌ کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان داشت: مجموعه کارگری استان فارس از سازمان تأمین اجتماعی برای گسترش خدمات رفاهی انتظارات بیشتری دارند و از شرکت‌های سرمایه‌گذاری این سازمان انتظار داریم حضور فعال‌تری در استان فارس داشته باشند. او با اعلام حمایت قاطع استانداری فارس از رونق تولید و اشتغال‌زایی گفت: امیدواریم تفاهم‌نامه سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان در اسرع وقت اجرایی شود و مشکلات مجموعه بهداشت و درمان در زمینه پرداخت سهم بیمه کاهش یابد.
 هم‌افزایی برای بهبود وضعیت تأمین اجتماعی
در ادامه این مراسم، مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس تغییر در مجموعه‌های اجرایی را امری اجتناب‌ناپذیر برشمرد.
دکتر بهرام حسن‌شاهی با قدردانی از تلاش‌های مجدانه و صادقانه مرادی، مدیرکل پیشین تأمین اجتماعی از سرپرست جدید این سازمان به عنوان نیروی لایق، باتجربه و جوان یاد کرد و افزود: هم‌افزایی بیشتر مسئولان در راستای بهبود وضعیت تأمین اجتماعی و جامعه تحت پوشش نقش بسزایی دارد.
 عدالت‌محوری سهم کارگران
رئیس خانه کارگر استان فارس نیز در این آیین با تأکید بر توجه بیشتر به مسائل رفاهی و معیشتی کارگران اظهار داشت: امید که تعویض مدیریت‌ها موجب تحول در سازمان شود. علی راستگو افزود: توقع ما از مدیر سازمان تأمین اجتماعی این است که بداند با جمعیت بی‌شماری مواجه است و باید برای مدیریت این جمعیت برنامه کافی داشته باشد. وی با انتقاد از برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به ویژه در بحث بازنشستگان و پرداخت حقوق به ما ظلم شده است و ما در این خصوص با مسئولان ذی‌ربط موضوع را پیگیری و نامه‌هایی ارسال کردیم و همه نیز اذعان کردند که باید پیشنهادات ما موردتوجه قرار گیرد. او با بیان اینکه مدیری که بر صندلی سازمان تأمین اجتماعی تکیه زد باید احساس مسئولیت کند، با اشاره به وضعیت درمان نیز گفت: وضعیت درمان تأمین اجتماعی نیز خوب نیست. امروز یک عمل قلب بیش از 100میلیون تومان هزینه دارد و این در حالی است که خیلی از داروها از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده است. راستگو با بیان اینکه استان فارس مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: ما با بیش از 2میلیون جمعیت، تنها یک بیمارستان داریم. او همچنین با تأکید بر وصول طلب تأمین اجتماعی از دولت نیز گفت: با توجه به این مسائل، توقع داریم که سازمان تأمین اجتماعی طلب خود را که حدود 800همت است، از دولت بگیرد تا بتواند وضعیت سازمان را سر و سامان دهد. راستگو در پایان با تقدیر از زحمات مدیر سابق تأمین اجتماعی فارس، نیز گفت: از مدیریت استان نیز توقع داریم مسائل و مشکلات جامعه کارگری را به خوبی به مرکز منعکس کند و پیگیر مشکلات این جامعه بزرگ باشد.
 از شهرستان‌های استان تا سکان‌داری فارس
در پایان این مراسم ایرج نادری به عنوان سرپرست تأمین اجتماعی فارس منصوب و از زحمات جلیل مرادی تجلیل شد. از سوابق اجرایی ایرج نادری، سرپرست تأمین اجتماعی استان فارس می‌توان به معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل، رئیس تأمین اجتماعی زرقان، حسابدار و مسئول بودجه و اعتبارات شعبه 2 شیراز، مسئول حسابداری تأمین اجتماعی شعبه نی‌ریز اشاره کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی