[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آرامش شیراز با جان‌فشانی آتش‌نشانان، روزنامه شیراز نوین

به گفته افسانه خواست‌خدایی، این مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی بالاترین ثروت هر کشور است که مردم و شهروندان با حضور در جمعیت‌های داوطلب در پیشبرد اهداف و رفاه اثرگذار هستند. خواست‌خدایی با اشاره به اینکه در این طرح شاهد حضور همه گروه‌های سنی هستیم و این باعث افتخار است، عنوان کرد: اعلام آمادگی ما بانوان در هر سنی برای خدمت به خانواده و جامعه جای تقدیر دارد و منجر به این می‌گردد که این طرح ادامه یابد. وی در پایان با اشاره به حضور فعالانه رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در ارائه خدمات مرتبط با سازمان در شهر شیراز تصریح کرد: آتش‌پاد عیدی‌پور همیشه پای کار بوده و جزو نیروهای مخلص در شهرداری شیراز است. از سوی دیگر باید تشکر ویژه از یاوران شورا در سطح محلات کنم که با مشارکت مدنی خود شاهد اتفاق‌های خود در شهر شیراز هستیم و خواهیم بود. او در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر ۵۰هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه داریم.
 تقدیر مدیریت شهری از جان‌فشانی آتش‌نشانان
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر ایمن‌سازی شهر با بهره‌گیری از ظرفیت آتش‌نشانان داوطلب تأکید کرد. محمدتقی تذروی با بیان اینکه راه‌اندازی برنامه‌هایی که با حضور مردم باشد ارزنده است، افزود: حتی بروز یک حادثه کمتر بسیار اثرگذار است و این مهم با مشارکت همه سازمان‌ها و نیروهای داوطلب آتش‌نشان محقق می‌گردد. تذرویی با تأکید بر این مطلب که نیروهای آتش‌نشان داوطلب ظرفیت‌های ارزنده‌ای برای شهرها داشته و نقش مؤثری در کاهش حوادث در سطح محلات ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب در پیشگیری حوادث دارای اثرگذاری هستند و مدیریت شهری سپاسگزار اقدامات آنهاست.
 پاسداشت مجاهدت‌های آتش‌نشانان داوطلب
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم از آتش‌نشان‌های داوطلب و مجاهدت‌های پرسنل آتش‌نشانی شیراز قدردانی کرد. آتش‌پاد هادی عیدی‌پور با گرامیداشت روز داوطلب گفت: افتخار می‌کنیم که آتش‌نشانان داوطلب به سطحی رسیده‌اند که عملیات‌ها را با موفقیت به انجام می‌رسانند.وی افزود: ما خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و تلاش‌های آتش‌نشانان داوطلب را پاس می‌داریم. او با اشاره به نقش مهم و ارزنده مشارکت‌های مردمی در حوادث و کاهش خسارت‌های ناشی از آن گفت: در حوادث بزرگ بدون وجود مردم کاری از دستمان ما برنمی‌آید و یکی از اهداف آموزش آتش‌نشانان داوطلب این است که زمان حوادث مردم در کنار ما باشند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان داشت: خدمات آتش‌نشانان داوطلب بسیار باارزش است؛ زیرا در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، دستمزدی نمی‌گیرند.وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما اجرای طرح بام طرح ویژه بانوان آتش‌نشان است که برای اولین بار در سال جاری انجام شد تا از مساعدت بانوان نیز بهره‌مند شویم. عیدی‌پور افزود: در حال حاضر در ۱۷۶ محله و ۱۱ منطقه شهر شیراز آموزش‌های ما در حال انجام است و اگر آنها همچنان کنار ما باشند، تا سال آینده توانمندی آنها به اندازه آتش‌نشان داوطلب خواهد رسید. وی تصریح کرد: به ازای هر آتش‌نشان باید ۵ نفر از مردم را به عنوان آتش‌نشان داوطلب داشته باشیم که هم‌اکنون به ازای هر آتش‌نشان، ۶۰۰ آتش‌نشان داوطلب داریم. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حاشیه رونمایی از پوستر طرح زمستان به شادی بگذرانیم، گفت: در تلاش هستیم که زمستان را ایمن بگذرانیم و امیدواریم با همکاری مردم در پیشگیری از حوادث شاهد حوادث مانند گازگرفتگی، آتش‌سوزی، تصادف و موارد دیگر نباشیم.
 پاسداشت روز جهانی داوطلب
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است مانور آمادگی و مراسم پاسداشت آتش‌نشان‌های داوطلب شیراز به مناسبت روز جهانی داوطلب در راستای اهمیت و نقش نیروهای مردمی در کاهش و پیشگیری از حوادث ۱۴ آذرماه روز آتش‌نشان داوطلب (هم‌زمان با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب) با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی