[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ترویج مبانی ارزشی در آب منطقه‌ای فارس، روزنامه شیراز نوین

همایش هم‌اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد. این مراسم با حضور استاندار فارس، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر ستاد اقامه نماز استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد.
 اهمیت فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب
استاندار مردمی فارس در این مراسم بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب تأکید کرد. دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست دبیران شورای اقامه نماز استان که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد، طی سخنانی، بر لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و افزود: ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند در بخش آب شرب با استفاده از شیرهای پدالی و خودکار در وضوخانه‌ها به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کمک کنند. وی ادامه داد: البته استفاده از این تجهیزات در مقایسه با حدود چندمیلیارد مترمکعب مصرف آب استان در تمام حوزه‌ها شاید به لحاظ کمیت کمک چندانی به کاهش چشمگیر مصرف آب نمی‌کند، اما می‌تواند به عنوان یک اقدام در جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تأثیرگذار باشد. وی اظهار کرد: قطعاً به دنبال انجام چنین اقداماتی است که می‌توانیم در بخش آب کشاورزی که بیشترین حجم تأمین آب استان فارس را به خودش اختصاص می‌دهد، از کشاورزان انتظار داشته باشیم کاشت سنتی و غرقابی محصولات را محدود کرده و به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری بروند. همچنین در بخش آب صنعت از صنعتگران بخواهیم با تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین و بازچرخانی و استفاده از پساب، مصرف آب را به حداقل برسانند. استاندار فارس گفت: سالانه هزینه بسیاری صرف تأمین آب می‌شود که با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی و پرهیز از اسراف که از آموزه‌های دین اسلام است، ضرورت دارد بخشی از این هزینه‌ها صرف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب شود. ایمانیه از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست در کمترین زمان ممکن، وضعیت نمازخانه‌های ادارات استان را بررسی کرده تا نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی اقدام شود. وی ادامه داد: نمازخانه‌ها باید هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تجهیزات، تأمین باشند و برای پرسنل و مراجعان به ادارات جذابیت داشته باشند.
 تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی در آب منطقه‌ای فارس
در ادامه همایش، سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان، خلاصه‌ای از وضعیت منابع آب استان فارس و میزان بارندگی و آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری را ارائه داد. رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای گفت: در کنار وظیفه ذاتی و فرهنگ دینی برآمده از فقه شیعی، اقامه نماز جماعت همه‌روزه در نمازخانه شرکت آب منطقه‌ای برگزار می‌شود و عزیزان روحانی در قریب به اتفاق کارگاه‌های فعال طرح‌های منابع آب حضور دارند.
 سرمایه‌گذاری فرهنگی در حوزه خانواده
در ادامه همایش، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت: در یک نظرسنجی نود درصد از جامعه آماری گفتند ما نماز را از خانه یاد گرفتیم. سرمایه‌گذاری فرهنگی خانواده بسیار مهم است. مادر در خانواده فرهنگ نمازخوانی را برای فرزند آغاز می‌کند و در مدرسه نهادینه می‌شود؛ بنا بر این ترویج فرهنگ نمازخوانی بایستی بر خانواده و مدرسه متمرکز شود. احمد زرهانی در ادامه افزود: ارتباط با روحانیت بسیار مهم است. تعامل با علما رمز پیروزی است. روحانیت باید بتواند با نسل نو ارتباط پیدا کند و تلخی‌ها تحمل شود. روحانیت باید پاسخ‌گوی نسل جوان باشد و شبهه را از بین ببرد. وی ادامه داد: در محیط‌های اداری هم روحانیت باید حضور مؤثر داشته باشد. کارمندان انسان‌هایی با خدا هستند. باید فرصت نماز جماعت در محیط اداری فراهم شود. کارفرمایان هرچند دغدغه خروجی بهینه شرکت متبوع خود را دارند، ولیکن به‌موازات آن در محیط‌های اداری اتاق فکر تشکیل شود و فرهنگ نمازخوانی ترویج داده شود. وی ادامه داد: حکومت مبتنی بر عدل آخرالزمان را دنبال می‌کنیم و با شناخت تحولات و مهندسی تولید محتوا، حوزه نماز می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد.
 میزبانی آب منطقه‌ای فارس از رویدادهای فرهنگی
لازم به ذکر است همایش هم‌اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس و سید احمد زرهانی معاون ستاد اقامه نماز کشور و سید حسین ذوالانوار مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار گردید. در پایان از زحمات حاج آقا قاسمی نماینده دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان طی زحمات سه سال تشکر و قدردانی شد و سپس رأی‌گیری به منظور انتخاب نماینده دبیران در سه سال آتی انجام شد و سید عبدالرحیم محدث دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز شرکت آب منطقه‌ای فارس به عنوان نماینده دبیران استان انتخاب و توسط حاج آقا سقاچی قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس معرفی گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی