[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رصد راه‌های فارس با سامانه‌های هوشمند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جهاد خدمت‌رسانی در پهنه استان خبر داد. علیرضا راستیار ظهر سه‌شنبه 14 آذرماه با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل به فعالان این حوزه، اظهار داشت: در دولت سیزدهم بیش از ۳هزار کیلومتر از محورهای مختلف استان لکه‌گیری و روکش انجام شده است. او با تقدیر از همکاری منسجم اصحاب رسانه با مجموعه راهداری افزود: این هم‌افزایی موجب اطلاع‌رسانی شایسته در سطح استان شده و خبرنگاران را بازوان اجرایی راهداری در تنویر افکار عمومی می‌دانیم.
 جبران کمبودهای فارس در دولت سیزدهم
این مقام مسئول با تقدیر از نگاه ویژه دولت سیزدهم به جبران کمبودهای استان، افزود: در فارس با عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه راه‌سازی مواجه هستیم و برای غلبه بر آن نیازمند تلاش خستگی‌ناپذیر و هم‌افزایی می‌باشیم.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اولویت‌بندی طرح‌ها بر اساس منابع موجود خبر داد و افزود: سامانه‌های هوشمند محورهای سطح استان را به صورت سالانه اسکن می‌کنند و بر مبنای آنالیز‌های کارشناسان عملیات بازسازی و ایمن‌سازی مسیرها در دستور کار قرار می‌گیرد. راستیار خدمات اداره متبوعش را در حوزه‌های متنوع راهداری، حمل و نقل و توسعه راه روستایی طبقه‌بندی کرد و افزود: در همه ایام سال خدمت‌رسانی راهداران به شکل‌های مختلفی تداوم دارد که برای مردم به صورت آشکار ملموس است. به گفته وی، فعالیت هرساله راهداران قبل از فرارسیدن نوروز آغاز می‌شود و با حضور مستمر در راه‌های اصلی و فرعی استان به هم‌وطنان ارائه خدمت می‌کنیم. او با بیان اینکه تعطیلات تابستانی یکی از مهم‌ترین زمان‌های راهداران برای خدمت‌رسانی است، افزود: تأمین ناوگان عمومی و ایمنی جاده‌ها از مسئولیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس است که به انجام آن اهتمام داریم.
 خدمت‌رسانی ویژه به زائران حسینی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خدمتگزاری زائران اباعبدالله(ع) را سعادتی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: در بازه یک ماه جابه‌جایی زائران حسینی از شهرستان‌های فارس به مرزهای هدف انجام می‌شود. راستیار با بیان اینکه جابه‌جایی دانشجویان در مهرماه شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، بیان داشت: آمادگی راهداری برای فصل زمستان از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان سال با راه‌اندازی گارد زمستانه ادامه می‌یابد. او با اشاره به برخی از امکانات این اداره کل بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس دارای 76 رادارخانه، 135 گشت جاده‌ای، 380 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری برخوردار است. وی با اشاره به این موضوع که توپوگرافی استان فارس با واقع شدن در کریدور شرق به غرب و محور شمال به جنوب دارای موقعیت استراتژیکی است، بیان داشت: توسعه سیستمی هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای که در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته، برای افزایش خدمات به کاربران جاده‌ای تمامی ذی‌نفعان بخش حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است و طبعاً استمرار آموزش در این بخش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 پیشتازی فارس در حوزه حمل‌ونقل
راستیار با اشاره به این موضوع که استان پهناور فارس دارای 21 هزار کیلومتر راه است، بیان داشت: رتبه اول در طول راه‌های روستایی در کشور، بیشترین تعداد ناوگان حمل و نقل کالا، بیشترین تعداد رانندگان بخش حمل و نقل در کشور، بیشترین تعداد مجتمع رفاهی در جاده‌ها و… از جمله شاخص‌های حمل و نقل استان فارس است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، سفر ریاست جمهور به استان پهناور فارس را پربرکت ارزیابی کرد و بیان داشت: افتتاح آزادراه شاهچراغ(ع) یکی از نیازها و ضرورت‌های استان بود که در سفر آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسید. او با تقدیر از حمایت‌های استاندار مردمی فارس و تلاش‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هدف اصلی از تعریف آزادراه شمالی-جنوبی ایران، پیوند خلیج فارس به دریای خزر است که یکی از قطعات مهم آن در سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و رینگ شیراز به بوشهر نیز در دستور کار است.
 ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه معادل ۱۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور مربوط به فارس است، گفت: ۹۴ نقطه حادثه‌خیز در حوزه راهداری است که صورت‌جلسه رفع نقص ۵۳ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شده و پرونده مابقی نقاط هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بسته می‌شود. راستیار با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز، ۳هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه‌گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه‌های شریانی اصلی و فرعی بوده است. راستیار از خط‌کشی محورها به طول ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خبر داد و افزود: اداره کل راهداری فارس در سال ۱۴۰۰ نیز تجهیزات خط‌کشی را خریداری کرد که در بیش از ۹۰ درصد محورها با همین دستگاه‌ها خط‌کشی انجام می‌شود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: در اسفند ۱۴۰۲ نیز نقاط جدید حادثه‌خیز بر مبنای رکورد تصادفات تعریف شد که بر اساس آن ۱۲هزار رکورد تصادفات سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ نیز در سیستم ثبت شده و این نقاط شناسایی شده‌اند. وی با بیان اینکه سهم مصوبات سفر در حوزه اداره کل راهداری در سه فصل اعتبارات پیش‌نویس شده است، یادآور شد: رقم مصوبات ۳۲۰ میلیارد تومان بابت احداث و تکمیل راه‌های روستایی، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت نقاط حادثه‌خیز و۴۰۰ میلیارد تومان بابت روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در بخش دیگری با اشاره به اینکه فارس رتبه یک کشوری در حوزه ناوگان را با ۴هزار و ۲۰۰ ناوگان دارد، ابراز کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی ۶ هزار راننده داریم و همچنین جابه‌جایی ۱۸میلیون نفر از طریق ناوگان عمومی برون‌شهری طی ۸ ماه گذشته انجام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی