[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

درمان و پیشگیری از سرطان اثربخش است، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز، صبح دیروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آغاز به کار کرد.
دکتر سید وحید حسینی در این کنگره از فعالیت گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 9 رشته یا گرایش، برای آموزش دستیار فلوشیپ و فوق تخصص خبر داد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هشت مرکز تحقیقات در گروه جراحی راه‌اندازی شده و چهار مجله علمی نیز به زبان انگلیسی منتشر شده است.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر عبدالرسول طالعی و تیم همکار وی گفت: بخش جراحی سرطان با این تلاش‌ها به جایگاه خود رسیده؛ به طوری که علاوه بر علاقه‌مندان داخلی از خارج از کشور هم برای گذراندن دوره فلوشیپ به شیراز مراجعه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امیدواریم برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز موجب درمان بهتر و سریع‌تر بیماران مبتلا به سرطان و تسریع شود.
حسینی با اشاره به حضور اساتید از نقاط مختلف کشور و برخی از کشورهای دنیا در این کنگره اظهار کرد: ماهیت برگزاری این کنگره به نفع مردم و نتیجه‌بخشی و اثرگذاری این کنگره در درمان بیماری سرطان و پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
لزوم تشخیص زودهنگام سرطان
دکتر عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: سه رکن اصلی در کنترل بیماری سرطان، شامل افزایش آگاهی جامعه و حساسیت خانواده‌ها نسبت به سنجش منظم سلامت خود، تشخیص زودرس و گستردگی تشخیص این بیماری و ارجاع سریع به سطوح بالاتر در همه مناطق است.
وی ادامه داد: سرطان سینه در بانوان شایع‌ترین سرطان است و از سال ۱۳۹۴ دومین آمار ابتلا به سرطان در بانوان به سرطان سینه مربوط می‌شود.
رضاییان‌زاده تأکید کرد: در بسیاری از سرطان‌ها در آسیا میزان مرگ و میر به ویژه سرطان سینه و ریه بیشتر از اروپاست.
او افزود: 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان علائم ندارند، اما خاصه در مورد سرطان سینه باید تمرکز به سوی تشخیص زودرس برود؛ چراکه موجب کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به این سرطان می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: افزایش آگاهی جامعه و حساس کردن بانوان به سرطان سینه در تشخیص زودرس مؤثر است و هر کشوری که از این الگو برای کاهش ابتلا به سرطان استفاده کرده، در این امر موفق بوده است.
دکتر عبدالرسول طالعی، رئیس دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز به جایگاه بخش‌های جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از مراکز ریفرال و معتبر جراحی سرطان در ایران اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به تبادلات علمی در این کنگره، امیدواریم درمان بهتر بیماران مبتلا به سرطان را شاهد باشیم.
دکتر مجید اکرمی، دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز نیز اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌هایی که در درمان غیرجراحی بیماری سرطان به وجود آمده، اما جراحی سرطان از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.
وی اعلام کرد: در این کنگره بیش از 90 سخنران حضور دارند و 13 میزگرد تخصصی و سه سمپوزیم، تبادلات علمی آموزشی برگزار می‌شود که امیدواریم بهبودی در مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان را در پی داشته باشد.گفتنی است، دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز از 15 تا 17 آذرماه جاری برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی