[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهاد امدادرسانی با مشارکت داوطلبان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
جمعیت هلال‌احمر استان فارس مفتخر به خدمت‌رسانی به بیش از 1 میلیون 800 هزار نفر گردیده است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس با اعلام این خبر گفت: مقام اول در مراکز پاسخ‌گویی و امدادرسانی به کلیه حوادث به این مجموعه خدمتگزار اختصاص یافته و این در حالی است کسب رتبه برتر در 18 برنامه ملی و استانی را کسب کردیم.
 قدردانی از جان‌فشانی داوطلبان
حسین درویشی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهانی داوطلب برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۱۴ آذرماه روز جهانی داوطلب است و داوطلبان پایه و اساس فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهند. او با تشریح سلسله‌اقداماتی که در دولت سیزدهم توسط هلال‌احمر فارس اجرا شده، افزود: استان فارس دارای ۳۴ شعبه شهرستانی و ۷۳ پایگاه عملیاتی است و طی دو سال گذشته، ۱۷۵ هزار داوطلب به عضویت هلال‌احمر استان درآمده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس به فعالیت معاونت درمان و توان‌بخشی اشاره کرد و افزود: نوسازی و تجهیز تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بوده است که مرکز جامع توان‌بخشی در شهر شیراز راه‌اندازی شده است. همچنین افزایش ۱۲۹ درصدی ارائه خدمات دارویی را شاهد بوده‌ایم. وی فعالیت معاونت امداد و نجات را مورد توجه قرار داد و گفت: امدادرسانی به ۵۹ هزار ۲۰۱ حادثه‌دیده توسط ۲۱ هزار و ۲۹ نفر از نیروهای عملیاتی بوده که اغلب امدادرسانی در حوادثی نظیر سیل بر اثر پدیده مونسون در ۲۶ شهرستان، زلزله فین هرمزگان، زلزله بندر خمیر هرمزگان، سیل جنوب فارس، زلزله ترکیه و... بوده است.
 مشارکت خیران راهگشاست
درویشی، مشارکت خیران و نیک‌اندیشان فارس را در معاونت امور داوطلبان بسیار راهگشا دانست و گفت: با مشارکت خیران و نیک‌اندیشان فارس در قالب طرح‌های مختلف مددجویی، درمانی، بهداشتی و حمایتی به ۱۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه داوطلبان خدمت‌رسانی گردیده است که دارای ۳۳۰ خانه هلال در سراسر استان فارس است. وی به کمک‌هزینه درمانی و مددجویی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۵ میلیارد ریال به هزینه‌های درمانی کمک شد که از این بین ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض درمانی و ۴۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه بوده است. همچینن در اجرای طرح هلال رحمت بیش از ۲۰۱۹۱ بسته معیشتی و پوشاک میان نیازمندان در طی ماه مبارک رمضان، عید نوروز و برنامه‌های مختلف توزیع گردید که هلال‌احمر فارس در این شاخص‌ها مقام اول را کسب نمود.
 امدادرسانی از جاده تا کوهستان
درویشی به فعالیت‌های معاونت منابع انسانی و پشتیبانی اشاره کرد و گفت: هفت پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستان در شهرستان‌های گلگون نورآباد ممسنی، پاسارگاد، کمارج کازرون، رستم، دالین سپیدان و امداد کوهستان شهرستان داراب در حال تکمیل است؛ همچنین انبار امدادی سه شهرستان کازرون، داراب و مهر تکمیل شده است که جمعاً فعالیت عمرانی در ۴هزار و ۵۶۰ مترمربع در جمعیت هلال‌احمر استان فارس از سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.وی ارائه ۸ هزار خدمت‌ به ۶۴ هزار و ۹۴۴ نفر را از فعالیت شاخص معاونت امور جوانان دانست و ابراز کرد: معاونت امور جوانان با عملکرد قابل قبول توانسته در ۱۸ برنامه ملی و استانی نظیر طرح آمران سلامت، طرح نذر سلامت، تجلیل از مزدوجین، مسابقه پرتو صلح و مهر یاد و مسابقات دادرس رتبه برتر را کسب نماید. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس آموزش و پژوهش را از رکن‌های اصلی سازمان دانست و افزود: بیش از ۲۶۰ هزار و ۸۸۸ نفر از آموزش‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر فارس بهره‌مند شده‌اند که ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر در آموزش همگانی و عمومی و ۱۶ هزار و ۲۵۶ نفر آموزش تخصصی بوده است. همچنین از املاک و اراضی جمعیت هلال‌احمر فارس به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی