[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

دانشجویان مطالبه‌گر عدالت هستند ، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با فرا رسیدن روز گرامیداشت مقام دانشجو، یادواره شهدای دانشجو با محوریت نکوداشت دانشجوی شهید پوریا خوشنام در دانشگاه پیام نور مرکز نورآباد ممسنی برگزار شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در ابتدای این مراسم که با حضور پرشور دانشجویان، دانشگاهیان و مسئولان محلی شهرستان برگزار شد، دکتر محسن جاجرمی‌زاده با اشاره به حوادث ۱۶ آذر گفت: وقتی در سال ۱۳۳۲ آمریکا با کودتا و سرکوب نهضت مردمی، شاه را بر قدرت نشاند، چند ماه نگذشته بود که با ورود وزیر خارجه آمریکا به کشور سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به وقایع استکباری پیش‌آمده به شهادت رسیدند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه همه ما جنبش دانشجویی قبل از انقلاب را مبارزه با سلطه استکبار و استبداد می‌شناسیم، افزود: در مقاطع پس از انقلاب نیز دانشجویان ما نقش‌آفرینی نموده و برای استقلال و آزادی کشور و همچنین در موضوعات مربوط به عدالت‌محوری و مبارزه با فساد نقش ویژه‌ای را بر عهده گرفتند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه دانشجویان و جوانان باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشند، گفت: دانشجویان ما با افزایش توان علمی و بینش و بصیرت علیه استکبار و نظام سرمایه‌داری انسجام ایجاد کنند.
دکتر جاجرمی‌زاده تأکید کرد: جریانات دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تاکنون مسیر را برای ما روشن کرده است که نمونه آن ایفای نقش در جبهه‌های دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌ها و اغتشاشات و تمام مقاطعی است که جوانان ما میدان‌دار دفاع از انقلاب اسلامی بوده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه امروز به واسطه پیشرفت علم و تحقیق دشمن نمی‌تواند به کشور ما چشمداشتی داشته باشد، خاطرنشان ساخت: چشم‌انداز دیگری که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم می‌کنند، در بعد آرمان‌خواهی و مبارزه با استکبار است که ملت‌های مختلف نیز آن را دنبال می‌کنند و نمونه آن مقاومت و افشاگری مردم مظلوم غزه در برابر وحشی‌گری دنیای غرب است.
امام‌جمعه شهرستان ممسنی نیز طی سخنانی گفت: امروز دانشگاه پیام نور که قرار است نور علم و معرفت را عرضه نماید، رسالت خود را متفاوت از سایر دانشگاه‌ها انجام دهد.
حجت‌الاسلام حسین شاکری‌فر با اشاره به اینکه اگر تعبد در کنار تخصص قرار گیرد، فرد به مقام بالای انسانی نائل می‌شود، افزود: تفکر و تعبد در کنار هم بزرگانی از جامعه دانشگاهی به انقلاب اسلامی معرفی کرده است که شهید چمران، شهید علم‌الهدی و سایر شهدای نخبه از این دسته‌اند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی