[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تلخ؛ مثل شکست شش‌امتیازی در خانه، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فجر شهید سپاسی در نبرد شش‌امتیازی و بسیار حساس برابر تیم صدرنشین رقابت‌ها و مقابل چشمان حدود هفت هزار هوادار خود، تن به شکست داد.
دو تیم مدعی و بالانشین جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، عصر دیروز در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم رفتند.
بازی از ساعت 14 دیروز و در هوایی کاملاً آفتابی آغاز شد؛ سیدرضا مهدوی، داور این مسابقه حساس بود که احد سلطانی و وحید هلیرودی او را در امر قضاوت یاری می‌کردند. احسان اکبری داور چهارم و ایرج نظری، ناظر داوری این مسابقه بود.
فجر شهید سپاسی با ترکیب علی غلام‌زاده، محمد آژیر، حمید ملکی، محمدعلی کاظمی، آرام عباسی، حامد بحیرایی، سعید زارع، داوود رجبی، علی نجفی، عباس بوعذار و ابوالفضل بابایی به میدان آمد و حجت صدقی، سیروس صادقیان، محمد بختیاری، سعید محمدی‌فر، اتابک زارعی، هادی حبیبی نژاد، علی طاهران، رضا محمودآبادی، محمد بلبلی، سیدعلی یحیی‌زاده و محمد ابراهیم رضازاده نیز در ترکیب چادرملو حضور داشتند.
در نیمه نخست شاهد خلق چند موقعیت خطرناک از سوی دو تیم روی دروازه‌ها بودیم؛ به خصوص دو موقعیت متوالی سعید زارع، کاپیتان فجری‌ها که در دقایق 20 و 22 از دست رفت.
در اولین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نیمه اول و در پی یک پرتاب اوت روی درازه فجر شهید سپاسی، مدافع این تیم با دست روی توپ اثر گذاشت تا سیدرضا مهدوی در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد.
این تصمیم داور با واکنش تند بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران فجر شهید سپاسی مواجه شد، اما تغییری در تصمیم کادر داوری به وجود نیامد. رضا محمودآبادی، بازیکن چپ‌پای چادرملو پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه محکم دروازه علی غلامزاده را فرو ریخت.
پس از این گل، شعارهای تندتری علیه تیم داوری مسابقه توسط هواداران به گوش رسید.
فجر شهید سپاسی خوش‌شانس بود که قبل از پایان نیمه نخست، دومین گل را دریافت نکرد؛ در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف‌شده، ضربه مهاجم چادرملو به پایه تیر عمودی برخورد کرد و وارد دروازه نشد.
پس از پایان نیمه اول کادر فنی فجر شهید سپاسی به شدت نسبت به داوری معترض بودند؛ شدت اعتراضات باعث شد تا داور مسابقه، امیرحسین ریاستی، مربی دروازه‌بان‌های تیم شیرازی را اخراج کند.
بازی در نیمه دوم هم با فحاشی تماشاگران نسبت به داور مسابقه آغاز شد؛ فجر شهید سپاسی برای جبران نتیجه به آب و آتش می‌زد، اما در خلق موقعیت گل، چندان موفق نبود. در طرف مقابل، چادرملو سعی در کنترل بازی داشت و عملکرد متفاوتی نسبت به نیمه اول داشت.
رجب‌زاده در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، سه مهاجم نیمکت‌نشین خود یعنی محسن سیفی، علی فتحی و عرفان پورافراز را وارد زمین کرد تا بلکه بتواند با تزریق نیروهای تازه‌نفس، روند بازی را به سود میزبان تغییر دهد، اما در ادامه هم کمتر شاهد خلق موقعیتی روی دروازه‌ها بودیم.
در دقیقه 84 یک ضربه ایستگاهی به سود فجر ارد زمین کرد اعلام شد که علی نجفی، بازیکن شوت‌زن این تیم پشت توپ قرار گرفت؛ ضربه او با مدافع چادرملو برخورد که فجری‌ها به برخورد توپ با دست این بازیکن اعتراض داشتند. اما بهترین موقعیت تیم میزبان در دقیقه 87 ایجاد شد که محسن سیفی در دهانه دروازه به شکلی ناباورانه توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد. در دقیقه 90 این دیدار، احسان اکبری، داور چهارم این مسابقه 6 دقیقه وقت تلف‌شده برای بازی اعلام کرد. فجر شهید سپاسی در این دقایق سعی کرد آخرین شانس‌های خود برای نباختن در این بازی شش‌امتیازی را امتحان کند، اما حتی خطر نصفه و نیمه‌ای هم روی دروازه حریفش ایجاد نکرد. سوت پایان بازی با ادامه شعارهای تند علیه تیم داوری مسابقه همراه بود و تا پشت در اتاق کنفرانس هم ادامه داشت. سعید اخباری، سرمربی چادرملو در کنفرانس خبری از وضعیت فشردگی مسابقات لیگ گلایه کرد و صعود تنها دو تیم از 18 تیم لیگ یک به لیگ برتر را ناجوانمردانه خواند. او همچنین بدون اینکه خبرنگاری در خصوص وضعیت زمین حافظیه سؤالی بپرسد به این موضوع اشاره کرد و بازی در چنین زمینی را در وهله اول «ظلم به تیم‌های شیرازی» عنوان کرد!
پس از کنفرانس خبری سرمربی چادرملو، وی به همراه چند تن از عوامل این تیم راهی رخت‌کن بود که با هجمه و فحاشی تماشاگران عصبانی منتسب به فجر شهید سپاسی، مواجه شد. سرمربی فجر شهید سپاسی هم در کنفرانس خبری بازی، بخش عمده صحبت‌های خود را به نبرد جنجالی دو هفته پیش در خرم‌آباد و بازی با خیبر اختصاص داد؛ رجب‌زاده که بسیار عصبانی بود، حتی شرایط نامناسب تیمش در بازی مقابل چادرملو را نیز بی‌ربط به اتفاقات بازی گذشته ندانست. رجب‌زاده از برنامه تلویزیونی فوتبال برتر هم گلایه کرد و از محمدحسین میثاقی بابت اینکه علی‌رغم هماهنگی قبلی، او را پشت خط تلفنی برنامه نیاورد، انتقاد کرد. از نکات جالب مسابقه دیروز، حضور آرش میراسماعیلی، قهرمان نام‌دار و پیشین جودو و رئیس فدراسیون این رشته ورزشی در ورزشگاه حافظیه بود؛ وی به همراه وحید زارع نژاد، رئیس هیئت جودو استان فارس به حافظیه آمده بود.
نکته منفی در کارنامه تیم رجب‌زاده این است که فجر شهید سپاسی در هر 4 دیدار برابر 4 تیم مدعی و بالانشین این فصل، تن به شکست داده است.
فجری‌ها هفته آینده به تبریز می‌روند تا با تیم مس سونگون دیدار کنند؛ زردهای شیراز که در 4 بازی گذشته تنها 4 امتیاز کسب کرده‌اند، حالا با 27 امتیاز تیم چهارم جدول هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی