[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دشمنان در میان جوانان روحیه ناامیدی القا می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس که سخنران مراسم روز دانشجو بود، گزارشی ۲ساله از اقدامات انجام شده به دانشجویان دانشگاه‌های مرکز استان داد؛ گزارشی که حاکی از رفع تنش آبی از ۳۲۰ روستای فارس تا توسعه شهر زیرزمینی شیراز در خطوط مترو بود.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز پنجشنبه در آیین روز دانشجو به میزبانی تالار فجر دانشگاه شیراز اظهار کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند در میان جوانان ایران روحیه ناامیدی القا کنند که همه مسئولان نظام رانت‌خوار و نالایق هستند؛ در حالی که بسیاری از مسئولان استانی خود را از حداقل‌های رفاهی محروم کرده و شبانه‌روز برای پیشرفت فارس تلاش می‌کنند. وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه آب‌رسانی به مردم، گفت: طی ۲ سال گذشته به ۳۲۰ روستای محروم از آب یا دارای تنش و بحران آبی آب‌رسانی شده و قرارداد آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای دیگر استان نیز با آبفای فارس و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسته شده تا در پایان دولت تنش آبی یک‌هزار روستای این استان برطرف شود.
ایمانیه درباره توسعه راه‌های ارتباطی فارس طی ۲ سال گذشته گفت: ۶ قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان که در سفر مهرماه رئیس‌جمهور به فارس افتتاح شد، با توان مهندسان داخلی و بدون مشاوره خارجی طراحی و ساخته شده است. وی اضافه کرد: موافقت ساخت آزادراه شیراز- بوشهر نیز در این سفر گرفته شد و این پروژه نیز با توان پیمانکاران همین پروژه اجرا می‌شود. استاندار فارس افزود: پنج پروژه بزرگ‌راهی نیز در فارس فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به سرانجام برسند. استاندار فارس در ادامه گزارش عملکرد ۲ساله خود به دانشجویان دانشگاه‌های شیراز گفت: در این استان ۱۶۰هزار خانواده واجد شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن بودند که تاکنون زمین موردنیاز ساخت مسکن برای ۱۲۰هزار نفر تأمین و ساخت بسیاری از آنها آغاز شده است. ایمانیه افزود: تأمین زمین در شهرستان‌های فارس انجام شده و طی ۲ روز آینده با دریافت مصوبه مسئله تأمین زمین در مرکز این استان نیز رفع می‌شود. استاندار فارس با اشاره به توسعه خطوط مترو شیراز طی ۲ سال گذشته گفت: خط دوم مترو شیراز از میانرود تا میدان امام حسین(ع) تکمیل و بهره‌برداری شد و فاز دوم آن به سمت آرامگاه سعدی نیز در دست اجراست و فاز سوم آن هم اجرایی شد. ایمانیه افزود: خط سوم مترو شیراز تا شهرک گلستان کلنگ‌زنی شده و قرار است این خط مترو تا شهر جدید صدرا نیز امتداد یابد. وی توضیح داد: بر اساس توافق انجام شده، قرار شد ۵۰ درصد از اعتبار اجرای این خط مترو از سوی شرکت عمران توسعه صدرا و ۵۰ درصد از سوی شهرداری شیراز تأمین شود. رئیس دانشگاه شیراز نیز در این آیین با اشاره به تاریخچه روز دانشجو، گفت: امروز دانشجویان دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روحی و روانی دارند و بر وجود برخی معضلات واقفیم؛ اما واکنش‌ها به این معضلات نکته‌ای مهم است. دکتر محمد مؤذنی افزود: برخی یأس و ناامیدی و برخی بی‌تفاوتی را انتخاب می‌کنند و کنار می‌کشند؛ برخی از کشور خارج می‌شوند و مهاجرت می‌کنند.
او مهاجرت نخبگان به کشورهای صاحب سلطه را «در نگاهی تلخ» نوعی برده‌داری مدرن خواند و اظهار کرد: این کشورها فکر و ذهن و استعداد جوانان کشورها را در راستای امیال و اهداف خود به کار می‌گیرند و نیروی فکر و فناوری این نخبگاه ابرازی برای سلطه و سیطره آنها بر جهان می‌شود.
رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: حضور نخبگان کشورهای مختلف در کشورهای سلطه‌گر به معنای ایفای نقش در پازل طراحی شده این کشورهاست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی