[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

طرز تهیه کوکو سویا ، روزنامه شیراز نوین

کوکو سویا یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای 4 نفر
سویا: ۲۵۰ گرم
پیاز: ۱ عدد درشت
سیب‌زمینی: ۱ عدد بزرگ
تخم‌مرغ: ۳ عدد
جعفری: ۵۰ گرم
قارچ: ۴ عدد متوسط
آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
روغن و زردچوبه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا باید سویا را بخیسانیم. برای این منظور سویا را داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و به اندازه‌ای آب اضافه می‌کنیم که روی سویاها را آب بگیرد. پس از اضافه کردن آب کاسه را کنار می‌گذاریم تا سویا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد و نرم شود.
 مرحله دوم
در ادامه سیب‌زمینی را به صورت آب‌پز می‌پزیم و پس از گرفتن پوستش، رنده می‌کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم. جعفری را نیز به صورت ریز خرد می‌کنیم و به کاسه اضافه می‌کنیم. پیاز را هم رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه می‌افزاییم.
 مرحله سوم
قارچ‌ها را به صورت ریز خرد می‌کنیم و بدون روغن کمی تفت می‌دهیم تا آب اضافی‌شان تبخیر شود؛ سپس به دیگر مواد اضافه می‌کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، سویا را آبکشی کرده و به دیگر مواد اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه جداگانه می‌ریزیم و آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم‌مرغ‌ها اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. حالا مخلوط تخم‌مرغ‌ها را به کاسه حاوی سویا اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند. در یک تابه مناسب مقداری روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا روغن داغ شود؛ سپس کوکوها را با دست شکل می‌دهیم و در روغن داغ می‌اندازیم تا سرخ شوند.
 مرحله ششم
پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را برمی‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را داخل ظرف موردنظرمان می‌چینیم و به همراه گوجه‌فرنگی و خیارشور خرد شده و نان لواش تازه سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی