[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۱۵
  • دوره جدید

به بهانه آغاز بازار فیلم برلین حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی اهمیت دارد، روزنامه شیراز نوین

حضور در بازارهای جهانی جدای از اهمیت اقتصادی، در حوزه فرهنگی‌اجتماعی هم حائز اهمیت است و باید با حضور حساب‌شده و ارائه آثار درخور شأن سینمای ایران، هنر و فرهنگ ایرانی را به درستی به مخاطب جهانی عرضه کنیم. سالانه در بسیاری از کشورها جشنواره‌های گوناگونی برپا می‌شود. از میان این رویدادها مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره‌های فیلم، به دلیل پوشش رسانه‌ای گسترده حائز اهمیت هستند اما اهمیت برگزاری بازار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. امسال شصت و هفتمین دوره از برگزاری جشنواره برلین را سپری می‌کنیم و ایران نماینده‌ای در این جشنواره ندارد. اما حضور فیلم‌های ایرانی در بازار برلین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا این بازار بزرگترین بازار اروپا است که از 9 تا 17فوریه برگزار می‌شود. انگیزه اقتصادی، مهمترین انگیزه شرکت‌کنندگان در بازار بین‌المللی فیلم است که این مهم درباره شرکت‌های خصوصی که در بازار حضور دارند، اهمیت بسیار دارد و تلاش می‌کنند تا به دقت برای این رویداد مهم برنامه ریزی کرده و بتوانند بازده اقتصادی داشته باشند. اما مهم‌­ترین انگیزه برای حضور در بازاری مانند برلین از سوی نهادها و ارگان‌های دولتی انگیزه اجتماعی‌فرهنگی است. محصول ارائه شده در بازار (فیلم)، مهم‌­ترین عنصر در بازاریابی است که می‌توان با ارائه آثاری که بتواند فرهنگ و هنر ایرانی را توأمان ارائه دهد، در این رقابت موفق عمل کرد. امکان نمایش فیلم‌های حاضر در بازار در سالن‌های نمایش، تبلیغ فیلم‌های حاضر در بازار در نشریات، چاپ پوستر فیلم‌های حاضر در بازار برای کمپانی‌های شرکت‌­ کننده، پخش آنونس‌های فیلم‌های حاضر در بازار، تبلیغ فیلم‌های حاضر در بازار در شبکه‌های تلویزیونی دنیا که اخبار جشنواره و بازار فیلم را پوشش می‌دهند از فعالیت‌های مهم بازار به شمار می‌آید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی