[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

«دفتر یادداشت» الگویی از شناخت نیاز سلیقه‌های مختلف در جامعه، روزنامه شیراز نوین

سریال «دفتر یادداشت» گرچه طنز است، ولی چارچوب‌ها را رعایت کرده است و با فضای پررنگ و لعاب و فانتزی خود حال خوبی ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، اگر این روزها حال و حوصله کافی ندارید و خبرهای آلودگی هوا هم خُلق‌ شما را تنگ کرده است، شاید تماشای سریال «دفتر یادداشت» با بازی رضا عطاران و حسن معجونی بتواند حال و هوایتان را تغییر دهد؛ سریالی کمدی-جنایی که تاکنون سه قسمت آن پخش شده و این جمعه هم قسمت چهارم آن عرضه می‌شود تا پای پرونده‌های جنایی بیش از پیش به قصه باز شود.
این سریال که پس از سال‌ها باعث شده است رضا عطاران دوباره به خانه‌های مخاطبان بیاید، گرچه زمینه‌ای طنز دارد ولی استخوان‌بندی فیلم‌نامه خود را بر قتل‌هایی گذاشته است که در گذشته اتفاق افتاده‌اند و رضا عطاران در مقام یک کارآگاه حاذق به دنبال حل آنها بوده است.
این سریال در کنار موقعیت‌های طنزی که ایجاد کرده از شوخی‌های کلامی هم بهره برده که البته در قسمت سوم میزان آنها کمتر شده بود که این نوعی واکنش درست پلتفرم پخش‌کننده به برخی نقد و نظرها بود. در پیگیری‌های انجام‌شده همچنین مشخص شد که در بازبینی پس از پخش هر نکته‌ای که از سوی نهاد ناظر اعلام شده است در نسخه نهایی اعمال شده و همچنین باب گفت‌وگو و تعامل بین پلتفرم و ساترا باز است.
اما در کنار استقبال مردمی از پخش سریال و واکنش‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده است، بار دیگر پویایی در قالب واکنش مردمی به سریال‌های داخلی و پخش از پلتفرم‌های داخلی و فاصله گرفتن از تماشای سریال‌های ترکیه‌ای و اقبال به ماهواره را نشان می‌دهد و برخی مخاطبان خواستار اعلام رده‌بندی سنی برای پخش سریال شده‌اند که امید می‌رود این اتفاق بیفتد؛ چراکه نمی‌توان شبکه نمایش خانگی را(که فضایی است که مخاطب خیلی گزینشی و با تعداد مخاطب خیلی کمتر از تلویزیون سراغ آن می‌رود) دائماً دچار محدودیت کرد.
سیاست راه‌اندازی شبکه نمایش خانگی برای پوشش سلیقه‌های مختلف در گستره ملی یک کلان‌سیاست هوشمندانه است که با تعامل حداکثری ساترا به‌عنوان نهاد ناظر با پلتفرم‌ها در حال انجام است.
حال که تعداد قابل‌توجه سریال‌ها با تنوع موضوع و حضور بازیگران مختلف اتفاق افتاده است، چه بهتر که تندروی‌ها و فهم غلط و بعضاً هدف‌دار، قدرت جولان پیدا نکنند و پافشاری بر اجرای قانون از مسیر قانونی بتواند بهترین محصولات را در اختیار مخاطب قرار دهد.
سریال «دفتر یادداشت» گرچه طنز است، ولی چارچوب‌ها را رعایت کرده است و با فضای پررنگ و لعاب و فانتزی خود حال خوبی ایجاد کرده است. باید به یاد داشت تفاوت رویکرد در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی از درایت مسئولان فرهنگی کشور است که چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در ساترا هم مراقب سلامت محصولات هستند و همچنین توجه درستی نیز به آنچه در واقعیت در جامعه در جریان است، دارند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی