[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، فرصتی برای شکوفایی اقتصاد کشور، روزنامه شیراز نوین

مهدی عبوری مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر، در حاشیه نشست سیاست‌گذاری اقتصاد پتروشیمی گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی کشور، فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصاد کشور در شرایط تحریم است.
وی با اشاره به عسرت‌سازی تحریم‌ها علیه برنامه توسعه‌ای کشور افزود: تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران خصوصاً در زمان ترامپ، اقتصاد ایران را هدف گرفت. این تحریم‌ها موجب کاهش درآمدهای نفتی ایران و افزایش هزینه‌های تولید و صادرات شد.
عبوری ادامه داد: توسعه پایین‌دستی پتروشیمی و ارزش‌آفرینی در این زنجیره، راهکاری مؤثر برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و کاهش اثرات آن بر اقتصاد کشور است.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی، به معنای تولید محصولات میانی و پایین‌دست پتروشیمی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی است. این امر موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و کاهش وابستگی کشور به صادرات محصولات خام نفتی و گازی می‌شود.
وی اشاره نمود: باید نفت خام، گازهای همراه نفت و فرآورده‌هایی مانند بوتان، پروپان و اتان را به محصول نهایی تبدیل کنیم تا هدف‌گذاری‌های انجام شده در مسیر کاهش خام‌فروشی محقق شود.
عبوری تأکید نمود: به اعتقاد بنده پرهیز از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل محصولات پایه و میانی به محصولات با ارزش افزوده بالا، فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصاد کشور در شرایط تحریم است.
در صورت توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه پایین‌دست، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در تعامل بهتر صنایع بالادستی و پایین‌دستی پتروشیمی، ضمن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، زمینه رقابت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی فراهم ‌می‌شود که بدون شک این امر به توسعه کشور منجر ‌می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی