[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ناحیه صنایع‌دستی شیراز احداث می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، معاون صنایع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از انجام فرایندهای اجرایی و عملیاتی احداث ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز خبر داد.
معاون صنایع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های تخصصی و صنفی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است، گفت: راه‌اندازی ناحیه تخصصی صنایع دستی در شیراز نیز با توجه به مزیت‌های مهم شیراز و استان فارس در بخش صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت و فرایندهای اجرایی آن در حال انجام است.
طهمورث لاهوتی توجه به زنجیره ارزش صنایع دستی را از مهم‌ترین اهداف استقرار و فعالیت رشته‌های مرتبط با صنایع دستی در این ناحیه تخصصی اعلام کرد و گفت: در این زمینه زون‌بندی و جانمایی استقرار رشته‌های صنایع دستی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که تکمیل‌کننده زنجیره تولید و ارزش باشند تا منجر به ارتقای کمیت و کیفیت محصولات شود و اقتصاد این صنایع نیز متحول شود.
وی با بیان اینکه با تشکیل کارگروهی در استان، ضمن انجام نیازسنجی‌ها و تعیین رشته‌ها و گروه‌های مرتبط با صنایع دستی، جانمایی و زون‌بندی‌ها نیز بر اساس نظر این کارگروه مشخص می‌شود، افزود: هرگونه تصمیم‌گیری در ابعاد طراحی، معماری و شهرک‌سازی بر اساس خرد جمعی و به‌صورت گام به گام زیر نظر این کارگروه انجام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بر استفاده حداکثری از دیدگاه‌ها، نظرات تجربیات کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران حوزه صنایع دستی در طراحی نخستین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز تأکید کرد و افزود: با برپایی نشست‌های هم‌اندیشی در این زمینه تلاش شده طراحی معماری و شهرک‌سازی این ناحیه به‌گونه‌ای انجام شود که ناحیه‌ای منحصر به فرد ایجاد شود.
مهران خاکساری با اشاره به اینکه مصوبه ناحیه صنایع دستی مربوط به سال ۱۳۸۶ است، گفت: پیگیری ایجاد ناحیه تخصصی صنایع دستی از ابتدای سال گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفت و در این زمینه با حمایت‌های ویژه استاندار فارس، معاون گردشگری و امور زیارتی استاندار، فرماندار شهرستان شیراز و نیز پیگیری‌ها و تلاش یکی از نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان و همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی فارس توانستیم اراضی در شمال غرب شیراز و در نزدیکی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس به مساحت حدود ۴۰ هکتار جهت ایجاد این ناحیه جانمایی و پس از اخذ استعلامات زیربنایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی این ناحیه در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری گفت: فرایندهای اجرایی احداث این ناحیه تخصصی شتاب گرفته و اقداماتی نظیر نقشه‌برداری از محدوده زمین و انجام توپوگرافی از زمین با پهپاد به پایان رسیده و برآورد انجام عملیات دیوارگذاری و انتخاب مشاور به منظور طراحی و شهرسازی نیز انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز قابلیت استقرار بیش از ۳۰۰ واحد صنایع دستی در قالب غرفه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با اشتغال بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را خواهد داشت.
خاکساری با بیان اینکه این ناحیه صنعتی علاوه بر اینکه مکانی برای تولید آثار صنایع دستی و هنری است، به بعد گردشگری و احداث تأسیسات گردشگری آن نیز توجه خواهد شد، گفت: طراحی این ناحیه به نحوی انجام می‌شود که در آینده به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شود.
وی با تصریح اینکه عملیات اجرایی ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز در اراضی به مساحت حدود ۴۰ هکتار انجام می‌شود، افزود: این ناحیه تخصصی به‌صورت فازبندی و مرحله‌ای در فازهای عملیاتی مختلف انجام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی