[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تأمین سلامت انتخابات ضروری است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات و همچنین تأمین سلامت انتخابات شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات تأکید کرد و گفت: جدیت در رعایت دقیق قانون از سوی مسئولان و کارگزاران انتخابات انگیزه مردم برای شرکت در انتخاباتی قانون‌مدار را افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: ‌اصلی‌ترین هدف ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تمرکز بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و همچنین دست‌اندرکاران و کاندیداها و هدایت به سمت و سوی اجرای قانون است.
موسوی با تأکید بر اینکه رعایت قانون و مقررات به صورت دقیق و بدون هیچ استثنا و اغماضی، مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهد کرد، افزود: ناظران اصلی انتخابات مردم هستند و باید همه ابزارها و ظرفیت‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول برای سلامت انتخابات به کار گرفته شود.
رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی فارس در ادامه ضمن اخذ گزارش اقدامات نهادهای مسئول و ناظر در ماه‌های گذشته تصریح کرد: مراجع نظارتی از جمله دادستان‌های حوزه‌های قضایی مکلف به نظارت بر عملکرد نهادهای دست‌اندرکار در برگزاری انتخابات جهت پرهیز از گونه جانبداری هستند.
موسوی بر تشکیل اطلس امنیتی انتخابات در دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تأکید کرد و گفت: تدوین برنامه‌های زمان‌بندی در دبیرخانه به منظور اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در تمامی مراحل قبل، حین و پس از انتخابات ضروری است و باید با حساسیت دنبال شود.
ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان فارس از تیرماه امسال به ریاست رئیس کل دادگستری استان و دبیری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به منظور پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه به منظور پیشگیری از جرائم انتخاباتی با تعامل و همراهی شورای تأمین آغاز به کار کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی