[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تولد یک تمساح سفید با چشمان آبی، روزنامه شیراز نوین

یک پارک تفریحی در فلوریدا از تولد نادرترین تمساح جهان به رنگ سفید با چشمان آبی خبر داد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از دیلی‌میل، این نوزاد در پارک گاتورلند به دنیا آمد و گفته می‌شود که یک گونه آلبینو یا زال نیست، بلکه یک نژاد بسیار کمیاب‌تر به نام تمساح لوسیتیک(leucistic) است.
این گونه‌ها با زال‌ها متفاوت هستند، زیرا تمساح‌های لوسیستیک به‌جای اینکه فاقد رنگدانه باشند در سلول‌های تولیدکننده رنگ‌دانه دچار نقص می‌شوند و پوست آنها دارای فلس‌های مشابه تمساح‌های معمولی است.
این تمساح ماده که همراه با برادرش که رنگی معمولی دارد به دنیا آمد، ۹۶ گرم وزن و ۴۹ سانتی‌متر طول داشت.
مارک مک هیو(Mark McHugh)، رئیس و مدیرعامل گاتورلند می‌گوید: این تولد نقطه اوج ۱۵ سال کار و تحقیق برای تولید یک بچه تمساح لوسیتیک در گاتورلند بود.
او ادامه داد: این اتفاق تنها چند بار در طبیعت رخ داده است و هرگز تحت مراقبت انسان نبوده است.
ما از این تولد خوشحالیم، زیرا راه را به روی ما می‌گشاید تا این خط ژنتیکی نادر را برای مشاهده مردم، ادامه دهیم تا در مورد آنها بیاموزند، و تمایل به حفظ و نگهداری از تمساح‌های آمریکایی در آنها ایجاد شود.
این پارک تفریحی ۱۱۰ هکتاری در اورلاندو، فلوریدا واقع شده است و اکنون سه تمساح از هفت تمساح لوسیتیک زنده دنیا را در خود جای داده است.
تمساح‌های لوسیتیک از نظر عادات غذایی و خلق و خو تفاوتی با تمساح‌های معمولی ندارند، اما مشابه تمساح‌های زال در تماس با نور مستقیم خورشید ممکن است دچار سوختگی شوند.
رنگ روشن آنها همچنین به این معنی است که آنها نمی‌توانند با محیط اطراف خود ترکیب شوند و طعمه آسانی برای شکارچیان هستند.؛ در سایر موارد تمساح لوسیتیک هیچ تفاوتی با سایرین ندارد.
مک هیو می‌گوید: او یک بچه تمساح معمولی است به‌جز رنگ سفید و چشمان تیره‌اش که به تدریج با بزرگتر شدن به آبی روشن تبدیل می‌شود، فرقی با سایران ندارد.
پارک گاتورلند دو تمساح معمولی رنگی را پرورش داد که حامل ژن لوسیستیک بودند و یکی از آنها با یک تمساح نر بالغ طبیعی جفت‌گیری شد که در نتیجه فرزند سفید رنگ آنها از این خط ژنتیکی نادر ایجاد شد.
مک هیو می‌گوید: این تمساح‌ها فوق‌العاده هستند و ما بر این تمرکز کرده‌ایم که این گروه کمیاب برای نسل‌ها ادامه داشته باشد تا آنها را ببینیم و در مورد آنها یاد بگیریم.
ساوانا بون(Savannah Boan)، سفیر گاتورلند گلوبال، می‌گوید: واقعاً سخت است که مردم را به دوست داشتن یا اهمیت دادن به چیزی ترغیب کنید که می‌تواند آنها را بکُشد یا به آنها آسیب برساند.
اما وقتی تمساح‌های این‌چنین زیبایی وجود دارند، در نظر مردم تأثیر متفاوتی می‌گذارند.
گاتورلند برای نام‌گذاری این بچه تمساح از مردم درخواست کمک کرد و گفت که آنها مادر و پدر را در کنار هم نگه می‌دارند تا به پرورش تمساح‌های فوق‌العاده کمیاب ادامه دهند و امیدوارند که سال آینده فرزندان بیشتری از این دسته داشته باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی