[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

طرز تهیه آش لبو، روزنامه شیراز نوین

آش لبو یکی از انواع آش‌های خوش‌مزه و سنتی ایرانی است که با روش‌های متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 4 نفر
لبو: ۲ عدد بزرگ
رشته آشی: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۳ عدد متوسط
نخود و لوبیا: ۱ لیوان
عدس: یک‌دوم لیوان
کشک: ۳۰۰ گرم
گشنیز: ۱۰۰ گرم
جعفری: ۱۰۰ گرم
نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه آش چغندر قرمز لبو ابتدا نخود و لوبیا را به همراه ۲ پیمانه آب به صورت جداگانه داخل دو کاسه می‌ریزیم و حداقل ۶ ساعت زمانی می‌دهیم تا بخیسند؛ در صورت امکان یک مرتبه آب حبوبات را تعویض می‌کنیم تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود.
 مرحله دوم
در این مرحله چغندر قرمز یا لبو را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد. پس از اینکه لبو پخت، پوست آن را جدا کرده، به صورت نگینی خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
 مرحله سوم
در این مرحله پیاز را به صورت خلالی خرد می‌کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل‌سیاه به پیاز اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا با هم یک‌دست شوند.
 مرحله چهارم
در این مرحله پیاز سرخ‌شده را کنار می‌گذاریم، سپس نخود و لوبیا را آب‌کشی کرده، به همراه ۴ پیمانه آب درون یک قابلمه بزرگ می‌ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نخود و لوبیا بپزند. پس از ۴۵ دقیقه عدس را به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم
پس از گذشت ۴۵ دقیقه لبوی پخته‌شده را به همراه آبش به قابلمه اضافه می‌کنیم و در ادامه جعفری و گشنیز را خرد و به همراه پیاز سرخ‌شده و مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله ششم
در این مرحله نعناع خشک را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل یک تابه کوچک تفت می‌دهیم تا کاملاً سرخ و رنگش کمی تیره شود، پس از گذشت ۳۰ دقیقه رشته آشی را به همراه نعناع داغ و کشک به آش اضافه می‌کنیم.
 مرحله هفتم
حالا اجازه می‌دهیم آش ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد؛ در صورتی که آش کمی سفت بود مقداری آب جوش اضافه می‌کنیم. 
در پایان آش لبو را داخل ظرف مورد نظرمان می‌کشیم و به همراه مواد دل‌خواه تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی