[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سه امتیاز نتیجه سه تعویض به موقع، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
 شهر راز باز هم مقابل یک تیم گیلانی در ورزشگاه حافظیه و با یک گل دقیقه پایانی به پیروزی رسید. 
از هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران و از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه دو تیم شهر راز شیراز و شهرداری آستارا در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم رفتند. امیر شریفی قضاوت این بازی را به عهده داشت و امین قنبری و علی‌رضا شعرانی کمک‌های او بودند. مجتبی افرا، داور چهارم و عبدالرسول استادزاده، ناظر داوری این مسابقه بود.
ستار زارع، سرمربی شهر راز شیراز، مهرداد بشاگردی، محمدرضا فیروززاده، محمد امینی، پیمان نامور، محمد قنبری، روح‌الله صفویان پور، حسین فاضلی، محمد کاظمی، میلاد غریبی، جواد نصیر و رضا آقابابایی را در ترکیب اصلی نارنجی‌پوشان قرار داده بود و در سوی مقابل در ترکیب شهرداری آستارا نیز بازیکنانی چون مبین عشایر، صادق رضانیا، عرفان گلشنی، عرفان بادی، امیرسام نصیری، شاهین ملکی، محمد محمدزاده، مجید تاجیک، رضا صدری، حسین پورامینی و حمید طاهری فرد به میدان آمدند. هدایت این تیم را مرتضی ذبیحی ماچیانی عهده دار بود.
بازی در نیمه اول با وجود اینکه ریتم کندی داشت و از هیجان بالایی برخوردار نبود، اما با چند موقعیت گل؛ به خصوص توسط بازیکنان تیم میزبان همراه بود. 
بازیکنان شهر راز ۵ بار روی دروازه شهرداری خطرساز شدند که در جدی‌ترین آنها، ضربه روح‌الله صفویان پور به تیر افقی دروازه برخورد کرد؛ در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. 
در نیمه دوم هم تغییر چندانی در روند حرکتی دو تیم مشاهده نشد. با وجود تحرک اندک، تماشاگران هر از چند دقیقه‌ای شاهد ایجاد موقعیتی روی دروازه‌ها بودند که باز هم سهم نارنجی‌پوشان شیرازی بیشتر از حریف گیلانی بود.
یکی از بهترین فرصت‌های شهر راز در دقیقه ۶۵ ایجاد شد که ضربه سنگین کمال‌الدین نیک خوی به شکل خطرناکی از بالای دروازه میهمان به بیرون رفت. 
در دقیقه ۷٠ ستار زارع دست به دو تعویض هم‌زمان زد و دو بازیکن جوان به نام‌های علی محمدی و عرفان شیروانی را به‌جای محمد کاظمی و محمدرضا فیروززاده وارد زمین کرد.
در دقیقه ۷۲ بازیکن تعویضی شهر راز بهترین موقعیت کل مسابقه را از دست داد؛ جعفر حسین پور با حرکات تکنیکی خود وارد محوطه جریمه شد و با یک ارسال کوتاه، علی محمدی را مقابل دروازه بدون دروازه‌بان قرار داد، اما ضربه سر او از کنار دروازه خالی آستارایی‌ها به خارج رفت.
در حالی که امیدها نسبت به تغییر نتیجه بازی به حداقل رسیده بود، پاس جعفر حسین پور در جناح راست به عرفان شیروانی رسید و ارسال شیروانی روی دروازه آستارا با ضربه سر کمال‌الدین نیک ‌خوی از زاویه بسته همراه شد و توپ دور از دستان مبین عشایر، درون دروازه قرار گرفت. 
نکته جالب این گل، همکاری سه بازیکن تعویضی در به ثمر نشستن آن بود. 
شهر راز به راحتی می‌توانست پیش از پایان بازی به گل بعدی هم دست پیدا کند، اما رضا آقابابایی، بهترین گل‌زن این تیم در این فصل، دو فرصت تک به تک را در دقایق ۹۱ و ۹۲ از دست داد. در نهایت این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان شیرازی به پایان رسید.
این نتیجه باعث شد تا شهر راز با ۲۴ امتیاز در رتبه هفتم جدول باقی بماند و شهرداری آستارا نیز با ۱۸ امتیاز در رتبه چهاردهم باقی ماند.  سرمربی شهرداری آستارا پس از مسابقه در سالن کنفرانس ورزشگاه حافظیه به برتری حریف از نظر نوع بازی اذعان کرد، اما به تصمیمات داور مسابقه معترض بود.  مرتضی ذبیحی گفت: ما چند هفته است که فقط ۱۳ یا ۱۴ بازیکن داریم؛ شرایط سختی را می‌گذرانیم و برای همین مسابقه هم ساعت یک بامداد به شیراز رسیدیم. مسلم بود که مقابل تیم خوب شهر راز به مشکل بخوریم. 
وی افزود: نمی‌دانم چرا داور دو پنالتی صد در صد ما را ندید؛ در حالی که در بازی قبل مقابل آریو، دو پنالتی علیه ما گرفتند. یکی باید قانون هند را توضیح بدهد، چون شاهد تصمیمات متناقضی از داوران در این خصوص هستیم؛ فکر می‌کنم امروز هم داور تحت تأثیر تیم میزبان سوت زد. 
سرمربی شهرداری آستارا همچنین در خصوص وضعیت زمین چمن ورزشگاه حافظیه گفت: این زمین نسبت به آن چیزی که ما در شهرمان داریم، خیلی بهتر است؛ ما در آستارا مجبوریم روی زمین چمن مصنوعی تمرین و بازی کنیم و این خیلی به کیفیت تیم لطمه می‌زند. فکر می‌کنم چمن شرایط حافظیه خیلی بهتر از زمین ماست؛ البته قسمت‌های میانی زمین حافظیه هم نسبت به چند هفته قبل که با فجر شهید سپاسی بازی کردیم، کمی خراب شده است. 
ذبیحی در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر مشکل مالکیتی این تیم حل شود تا نماینده آستارا با شرایط بهتری در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ، حاضر شود.
سرمربی شهر راز شیراز نیز در کنفرانس خبری پس از این مسابقه اظهار کرد: ما می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم، اما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. باور کنید خسته شدیم از این همه فرصتی که ایجاد می‌کنیم و خیلی راحت آنها را از دست می‌دهیم؛ این معضل بزرگ تیم ماست. 
ستار زارع افزود: آستارا هم در جدول رده‌بندی نزدیک ما بود و می‌دانستیم کار سختی مقابل این تیم داریم، ولی خوشحالم که با حمایت هواداران خوبمان توانستیم بازی را ببریم. 
وی ادامه داد: حالا باید به فکر بازی آخرمان در نیم‌فصل اول باشیم که در خرم‌آباد و مقابل تیم خوب خیبر است. پس از آن باید به فکر ایجاد تغییراتی در نیم‌فصل باشیم تا بتوانیم تیم را تقویت کنیم. 
زارع در خصوص عملکرد داور مسابقه نیز گفت: اشتباه خاصی در سوت‌های داور مشاهده نکردیم، اما به نظر من می‌توانست بازی را بهتر مدیریت کند. در نیمه اول بازیکنان آستارا خیلی وقت بازی را تلف کردند، اما در پایان فقط ۳ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام شد. فکر می‌کنم داوران باید در مقابل اتلاف وقت با جدیت بیشتری برخورد کنند.
ستار زارع در خصوص فرصت‌های خوبی که رضا آقابابایی در دقایق پایانی از دست داد، گفت: فکر می‌کنم مشکل آقابابایی بیشتر ذهنیتی و تمرکزی باشد و باید از این لحاظ روی بازیکنان خود کار کنیم. امیدواریم مشکل گل‌زنی را در ادامه فصل بتوانیم حل کنیم، چون اگر روند مانند نیم‌فصل اول باشد به مشکل می‌خوریم. 
این ملی‌پوش سابق در پایان در خصوص وضعیت بابا محمدی، بازیکن این تیم که در بازی قبل به شدت از ناحیه سر آسیب دید، گفت: بابا محمدی بازیکن بااخلاق و خوب تیم ماست و متأسفیم به خاطر اتفاق ناراحت‌کننده‌ای که برایش افتاد؛ عمل سنگینی روی او انجام و به لطف خدا خطر رفع شد. او حالا شرایط خوبی دارد، اما بعید است که در ادامه فصل بتواند ما را همراهی کند؛ البته با روحیه‌ای که از او سراغ داریم، امیدواریم پیش از پایان فصل به تمرینات ما ملحق شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی