[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیشرفت عمرانی با مردم‌مداری، روزنامه شیراز نوین

سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش

amirabadi_shznvn@yahoo.com

هم‌زمان با دهه فاطمیه، میز خدمت شهرداری منطقه 5 شیراز در شهرک شهید مطهری برپا شد؛ این میز خدمت با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، روحانیت معزز و با استقبال پرشور شهروندان و همراهی اصحاب رسانه در حسینه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
 قطار عمران به پیش می‌تازد
شهردار کلان‌شهر شیراز در این میز خدمت شأن مسئولان را خدمتگزاری به مردم دانست.دکتر محمدحسن اسدی با بیان اینکه اخلاق مردم شهرک شهید مطهری زبانزد شهر  است، افزود: در منطقه پنج و شهرک شهید مطهری، موارد تخطی از قانون ساخت و ساز نداریم و این حاکی از فرهنگ بالای مردم منطقه و نشان از تدین شماست. وی خواستار جهاد تبیین در حوزه عملکرد مدیریت شهری شد و اظهار داشت: این جلسه برای دریافت نظرات و انتظارات مردم از مدیریت شهری است. ما برای شنیدن مشکلات مردم گوش شنوایی داریم تا بر مشکلات منطقه اشراف یابیم و امروز به‌عنوان شهردار کلان‌شهر شیراز این نوید را می‌دهم که  از 40 کیلومتری زیر زمین تا ارتفاعات شهر شیراز خادمان شما در شهرداری شیراز مشغول کار و فعالیت هستند. شهردار شیرار با اشاره به احداث تقاطع‌هایی که در این منطقه در دست انجام است، گفت: این پروژه‌ها نقش فرامنطقه‌ای داشته و کیفیت زندگی شهروندان را در زمینه‌های مختلف ارتقا می‌بخشند. اسدی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در شرق شیراز بزرگراه شهید استوار در حال تکمیل است، در غرب شیراز 55 متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در شمال به غرب بزرگراه شهید سلیمانی در حال تکمیل است؛ در شرق نیز پروژه بزرگراه شهید استوار در جریان است و به همه این‌ها پروژه قطار شهری را اضافه کنید.
 خطوط مترو بر مدار سازندگی
 شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در این شهر هم‌زمان سه خط مترو در حال انجام است، تصریح کرد: حجم اقدامات در حال انجام منجر به این شده است که مسئولان کشوری در سفر به شیراز فعالیت‌ها را تقدیر و تحسین کنند؛ از سوی دیگر ما معتقد هستیم که شهر شیراز باید برای مردم بهترین مکان برای زندگی باشد. اسدی با تأکید بر این مطلب که درخواست‌های مردمی در این جلسه باید توسط مسئولان شهری پیگیری و در مدت 10 روز به آنها پاسخ داده شود، عنوان کرد: هدف و خروجی این است که درخواست‌های مردم پاسخ داده شود. او با اشاره به رفع دغدغه مردم درباره وضعیت کمربندی شیراز  عنوان کرد: شهرداری شیراز 18 کیلومتر کمربندی را تحویل گرفت و برای ایجاد راه‌های ارتباطی مردم در شهرک‌های پیرامون در حال احداث تقاطع و ایجاد نقاط ایمن است. شهردار شیراز ادامه داد: با جهش عمرانی و آسفالت دیگر شاهد آن نخواهیم بود که هیچ معبر خاکی در شهر شیراز طی دو سال آینده وجود داشته باشد.  او اضافه کرد: برخی از پروژه‌های در حال انجام در سطح منطقه پنج از جمله احداث تقاطع نواب و بوستان مدار پنج سال تعطیل بوده است. اسدی تأکید کرد: با حضور شورای اسلامی ششم، مدیریت شهرداری فعلی تلاش کرد در کنار تحقق و افزایش بودجه برای پاسخ‌گویی به تمام نیازهای شهروندان، شهر را توسعه همه‌جانبه بدهیم. شهردار شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دهه فجر امسال 20 پروژه بهره‌برداری و 30 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، خاطر نشان کرد: اتفاق‌های خوبی در شهر شیراز در حال رخ دادن است. اسدی درباره احیای میدان توپ‌خانه در پروژه زندیه عنوان کرد: با دریافت مجوزها به دنبال احیای این محور گردشگری و تاریخی هستیم تا یک میدانگاه شهری  را ایجاد و احیا کنیم.
 پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان هستیم
شهردار شیراز جابه‌جایی زندان عادل‌آباد را دیگر درخواست شهروندان منطقه پنج و یکی از اهداف شهرداری شیراز دانست و گفت: یکی از اهداف ما جابه‌جایی زندان عادل‌آباد است که باید به بیرون از شهر منتقل شود و زمین این زندان نیز جانمایی شده است. شهردار شیراز همراهی مردم با مدیریت شهری را در توسعه شهر و پاسخ‌گویی به تمام نیازها ضروری دانست و عنوان کرد: مردم و شهروندان با پرداخت عوارض نوسازی و صنفی می‌توانند این همراهی را تکمیل کنند و این در حالی است که با شناسایی600 هزار ملک و بیش از 60 هزار واحد صنفی، تنها 20 درصد مردم عوارض صنفی و مسکونی خود را پرداخت می‌کنند. وی هزینه‌های خدمات شهری، پاکیزه نگه داشتن شهر و فعال بودن حوزه حمل‌و‌نقل را گران دانست و گفت: پرداخت عوارض صنفی و مسکونی می‌تواند شهرداری را برای پرداخت هزینه یاری نماید که در مسیر تشویق شهروندان به این امر بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است. اسدی با معرفی خود به‌عنوان نماینده 13 هزار نیروی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: امروزه احداث یک کیلومتر مترو، 2 هزار میلیارد تومان هزینه دارد، اما وطیفه خودمان می‌دانیم به مردم خدمت کنیم.
 نگاه ویژه مدیریت شهری به توزیع عدالت‌محور امکانات
در ادامه این میز خدمت عضو ناظر شورای اسلامی در شهرداری منطقه پنج شیراز هم از توجه ویژه مدیریت شهری به مناطق کم‌برخوردار خبر داد. افسانه خواست خدایی با بیان اینکه منطقه 5 از لحاظ زیرساختی از عقب‌ماندگی مزمنی رنج می‌برد، اظهار کرد: توجه مدیریت شهری به صورت ویژه به این منطقه است و با اقدامات گسترده در تلاش است تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. وی با بیان اینکه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز اتفاقات خوبی در سطح منطقه پنج رقم خورده است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده این منطقه تبدیل به قطب ورزشی و عمرانی شیراز تبدیل شده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ‌شیراز با بیان اینکه توجه ویژه‌ای از لحاظ بودجه‌ای به این منطقه شده است، افزود: بودجه سال گذشته این منطقه رقمی معادل260 میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که بودجه امسال این منطقه بیش از دو برابر سال گذشته شده و به رقمی معادل 560 میلیارد تومان افزایش یافته است که این امر نشان از حمایت و توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نسبت به مناطق کم‌برخوردار دارد.خواست خدایی با اشاره به اجرای مگاپروژه تقاطع غیرهمسطح کمربندی نواب صفوی که به‌ نام شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) نام‌گذاری شده، اظهار کرد: این تقاطع یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهر به شمار می‌رود که به صورت خاص مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آب‌گرفتگی معابر طی سال‌های گذشته گفت: شهردار منطقه 5 در جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از آب‌گرفتگی و سیلاب در معابر مختلف از جمله خیابان شهید ذاکر عباسعلی و خیابان بنی‌هاشمی عملیات لوله‌گذاری‌های مؤثری را انجام داده است.‬
 فرآیند خدمات عمران شبانه‌روزی است
او افزود: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه، برخی از پروژه‌ها به صورت سه شیفت و شبانه‌روز فعال است تا هرچه سریع‌تر به اتمام و بهره‌برداری برسند. خواست خدایی با بیان اینکه نگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مساجد، نگاهی فرهنگی است، گفت: حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مساجد ناشی از همین نگاه و تفکر است. عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه پنج با بیان اینکه پروژه باغ مهربانو در این منطقه در حال اجراست، افزود: به زودی این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد. او با بیان اینکه نسبت به پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بی‌تفاوت نیستیم، اظهار کرد: عملیات اجرای احداث سه ورزشگاه در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری می رسد. خواست خدایی با اشاره به نهضت آسفالت در مناطق مختلف شهرداری شیراز گفت: در سطح منطقه پنج معابر و خیابان‌های متعددی آسفالت شده که جا دارد از زحمات مهندس مسعودی تقدیر گردد.
 ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در منطقه 5
در ادامه این مراسم شهردار منطقه 5 شیراز نیز از تداوم خدمت‌رسانی جهادی با نگاهی انقلابی خبر داد. مهندس رضا مسعودی با تقدیر از نگاه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در حمایت از مناطق کم‌برخوردار و محروم گفت: بودجه شهرداری منطقه 5 در سال گذشته معادل 260 میلیارد تومان بود که با اهتمام مدیریت شهری در سال جاری بودجه عمرانی منطقه 5 به بیش از دو برابر افزایش یافته و به 540 میلیارد تومان رسیده است. او در ادامه بیان داشت: در سال جاری 160 پروژه در حال اجرا داریم که دو پروژه آن یعنی تقاطع نواب به کمربندی و تقاطع قائم به رحمت شاخص و فرامنطقه‌ای هستند. شهردار منطقه 5 شیراز نقش این پروژه‌ها را در حوزه ایمن‌سازی و تسهیلات ترافیکی را ارزنده توصیف کرد و افزود: تملک این پروژه‌ها با هزینه بسیار زیاد انجام شده و در حال پیشرفت است. او اعلام کرد: در دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از پروژه‌ها خواهیم بود که سالن مطالعه، مجموعه‌های ورزشی، انبار بحران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و بسیاری دیگر از پروژه‌ها بر مدار عمران و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. شهردار منطقه 5 شیراز با تقدیر از حمایت‌های دکتر اسدی و دکتر خواست خدایی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی گفت: با آغاز به کار شورای اسلامی شهر در دوره ششم با این آسیب روبه‌رو شدیم که سرانه فضاهای ورزشی در سطح منطقه عدد هشت‌ونیم متر را نشان می‌دهد که با استانداردهای رایج فاصله دارد؛ بر این اساس پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت تا این رقم به یازده‌ونیم متر افزایش یافت.
 ارتقای فضای سبز تا استانداردهای جهانی
مهندس مسعودی از تعریف 9 پروژه در حوزه فضای سبز و تفزیحات خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه فضای سبز به 14 متر که استاندارد جهانی است، نزدیک می‌شود. وی از تلاش به منظور نشاط‌افزایی و رشد شاخص سلامت شهروندان خبر داد و افزود: تعداد 3 سالن ورزش‌های غیرتوپی در سطح منطقه 5 در حال احداث است و این در حالی است که بزرگترین سالن ورزشی توپی ما در منطقه 5 با گنجایش 2 هزار نفر در مرحله طراحی بوده و در سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود. شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به این موضوع که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به طور چشمگیری خواهیم بود، اظهار داشت: خدمتگزاران مردم در شهرداری منطقه 5، دو روز در هفته به صورت مستقیم و بی‌واسطه پاسخ‌گوی شهروندان هستند که امیدواریم نقش مثبتی در رضایتمندی شهروندان داشته باشد.
 تقدیر از مردم‌مداری مدیران شهری
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم از مردم‌مداری شهردار کلان‌شهر شیراز قدردانی کرد و اهالی منطقه 5 را مردمی شریف، مؤمن و قدرشناس معرفی کرد.  محمدتقی تذروی، حضور دکتر اسدی در میزهای خدمت را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: شهردار کلان‌شهر شیراز اعتقاد راسخی به گفت‌وگو و حل مشکلات جامعه دارد و دیدار مردمی را جزو اولویت‌های خود می‌داند تا چهره به چهره مشکلات و مسائل را از نزدیک مشاهده و حل کند؛ او هدف از این دیدارها را ارتباط چهره به چهره شهروندان با شهردار شیراز برای رفع مشکلات عنوان کرد. 
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اهالی شهرک شهید مطهری، مردمی پای کار هستند، بیان کرد: مردم این شهرک پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند و امیدواریم در این دیدارهای چهره به چهره، قدم‌های مثبت برای رفع مشکلات اهالی این منطقه برداریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی