[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هم‌افزایی برای صیانت از آب‌های زیرزمینی، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی آب‌منطقه‌ای فارس، جلسه هماهنگی با شعبات چهارگانه رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی شرکت آب‌منطقه‌ای فارس  برگزار شد. براساس این گزارش  محمد رضا احمدی، دبیر کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی گزارشی از عملکرد و تعداد پرونده های رسیدگی‌شده و در دست اقدام کمیسیون ارائه داده و خواهان توجه بیشتر  به تأمین نیروی انسانی شد. در ادامه جلسه قاضی محمود زراعت پیشه، رئیس شعبه یکم، قاضی رشید رشیدی، رئیس شعبه دوم، قاضی حسین سلطانی فر، رئیس شعبه سوم و قاضی بیژن کشاورز، رئیس شعبه چهارم کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی  طی سخنانی نظرات خود را بیان کردند و با توجه به ازدیاد پرونده‌های در دست رسیدگی، خواهان دقت نظر بیشترکارشناسان، مدیران و رؤسای منابع آب شهرستان‌ها در پرونده‌ها به منظور شفاف‌تر شدن موضوع در کمیسیون صدور پروانه‌های شرکت آب‌منطقه‌ای شدند.
شفافیت در کمیسیون‌های صدور پروانه آب
قضات شعبات چهارگانه اضافه کردند که این شفافیت منجر به تصمیم نهایی در کمیسیون صدور پروانه شرکت آب‌منطقه‌ای شده و از ورود بی‌مورد پرونده‌ها به کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود.علی‌اکبر بازیار، مدیر حفاطت و بهره‌برداری منابع آب در این زمینه با اشاره به مصداق‌هایی از صحنه‌سازی و ارائه به کمیسیون برای اخذ مجوز، لزوم پایش مستمر را از ضروریات حوزه حفاظت دانست و پیشنهادات خوبی را ارائه داد. در این جلسه کارشناسان فنی شعبه‌های چهارگانه کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی؛ علی هاشمی، کارشناس شعبه یکم، علی زارع، کارشناس شعبه دوم، نادر خانبازی، کارشناس شعبه سوم و محمدرضا احمدی، کارشناس شعبه چهار و همچنین سرکار خانم خراسانی، کارشناس حقوقی کمسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی پیشنهادات سازنده‌ای را ارائه دادند.
لزوم پایش آب‌های زیرزمینی
در ادامه این جلسه سیاوس بدری، مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای طی سخنانی ضمن خیر مقدم خدمت قضات محترم از زحمات و زمانی که صرف رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی متحمل می‌شوند، قدردانی و تشکر کرد.بدری در ادامه با اشاره به آیه شریفه  14 سوره علق که می‌فرماید: «أَلَم يَعلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ يَرَىٰ؛ آیا او نمی‌داند که خدا می بیند»، ادامه داد: مقرر شده است در اتاق کلیه همکاران این آیه شریفه  در قاب مخصوص و در دید همکاران قرار گیرد. رئیس هیئت شرکت آب‌منطقه‌ای فارس افزود: اقدامات بسیار خوبی در محل استقرار کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی انجام شده است؛ از جمله این اقدامات پایش مستمر رفت و آمدهای بی‌مورد به محل کمیسیون با نصب دوربین مداربسته می‌باشد تا خدایی ناکرده در روند رسیدگی به پرونده‌ها خللی وارد نشود. سیاوش بدری اضافه کرد: تمامی ما خدمتگزاران مردم خوب و شریف استان هستیم؛ به خصوص در موضوع  اظهار نظر کمیسیون صدور پروانه‌ها و رأی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی که در روند معیشت کشاورزان تأثیرگذار است بایستی از کلیه ابزار بهره برده و تمامی هم و غم خود را به کار گیریم تا خدایی ناکرده حقی از کسی ضایع نشود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در پایان گفت: برگزاری جلسات منظم بین حوزه حفاظت و بهره‌برداری و اعضای کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی می‌تواند به شفافیت فرآیندهای موجود کمک کند؛ ضمن اینکه مقرر است در ساماب(سامانه یکپارچه حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین) روند نوبت‌دهی و رسیدگی به پرونده‌ها اضافه شود و در آینده‌ای نزدیک تمام مراحل به صورت غیرحضوری انجام شود. 
تمرکز قانونی برای صیانت از منابع ملی
لازم به ذکر است کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی براساس ماده واحده قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری مصوب 13/4/1389 تشکیل شد. استان فارس به دلیل تعدد منابع آبی بیشترین شعبه را در بین شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور دارد و دارای چهار شعبه رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی می‌باشد که از بدو تشکیل تاکنون تعداد 15700 پرونده به دبیرخانه کمیسیون وارد شده و تعداد 13000پرونده توسط شعبات چهارگانه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی