[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

بیش از ۴.۵ میلیون خانواده فاقد مسکن هستند، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان ملی زمین‌ومسکن گفت: در بخش مسکن ثبت‌نامی که از متقاضیان واجدالشرایط کشور داشته‌ایم، بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، مهندس ارسلان مالکی معاون وزیر  راه‌وشهرسازی در دوازدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی، صنعت فولاد را موتور محرکه  بخش مسکن دانست و گفت: اگر بخش مسکن را به‌عنوان پیشران کشور بدانیم، صنعت فولاد موتور محرکه این بخش به‌شمار می‌آید.
وی ادامه داد: امیدواریم با این همایش و اتفاقات خوب، صنعت فولاد در صنعت ساختمان به‌جایگاه بهتر و در شأن شایسته قرار گیرد.
مالکی به عدم تسهیلات در بخش‌هایی در مسکن ثبت‌نامی اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن ثبت‌نامی که ما از متقاضیان واجدالشرایط کشور داشته‌ایم بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها در جهاتی تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.
وی به اراده دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم مصمم است و اراده کرده که این جهش را برطرف کند. در طرح نهضت مسکن‌ملی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده است و تاکنون در وزارت راه‌وشهرسازی بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها مهیا شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.
رئیس سازمان ملی زمین‌ومسکن تصریح کرد: در سازمان ملی مسکن ۲۵ هزار هکتار پروژه شروع کردیم و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر جاده سازی شده و این کار بسیار بزرگی بوده است.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مهم برشمرد و اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی سرعت، دوندگی برای ما مهم است و در کار جهادی باید با سرعت پیش برویم همچنین کیفیت و مقاوم بودن و هزینه و قیمت تموم شده بسیار مهم حائز اهمیت است.
وی در ادامه گفت: ما هر چقدر قیمت تمام شده را بیشتر کنیم فشار را روی متقاضی آورده‌ایم؛ بنابراین قیمت تمام شده بسیار برای ما مهم است.
مالکی افزود: آسایش و امنیت در بخش مسکن مهم است و خوشبختانه صنعت فولاد این جاذبه را دارد.
رئیس سازمان ملی زمین‌ومسکن تأکید کرد: دولت هم بایستی پیوند خوردن صنعت با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را بهبود ببخشد و جاذبه‌ها را بیشتر کند.
وی خاطر نشان کرد: ما در دولت و حاکمیت وصف مقررات و قوانین را در بخش‌هایی انجام داده ایم و یک‌سری چالش‌های ریزی است که باید توسط دولت برطرف شود و تسهیلات بانکی باید جوری تنظیم شود تا شرکت‌ها بهتر خرید کنند تا این جاذبه در سازه‌های فولادی بیشتر شود.
مالکی افزود: در تولید سازه‌ها برای مسکن باید دقت داشته باشیم و نظارت و تقویت تولید این سازه‌ها مهم است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در فضای رقابتی سازه‌های فولادی کسی که کار باکیفیت ارائه می‌دهد باید رتبه آن مشخص شود و این کار مشترک دولت و شماها است.
رئیس سازمان ملی زمین‌ومسکن در پایان اظهار کرد: ظرفیت خیلی خوبی در این صنعت است که ما می‌توانیم بازار کشورهای منطقه را هم داشته باشیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی