[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بیش از ۵۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند، روزنامه شیراز نوین

طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و ۲۰۰۰ روستا نیز باقی‌مانده که تا پایان سال متصل می‌شوند. به گزارش ایسنا، فضای مجازی امروزه نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد پیدا کرده و بسیاری از مردم کسب و کار دیجیتالی را به‌عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین همه ما یا مشتری این فضا هستیم یا فردی از خانواده ما ارائه دهنده خدمات در این فضاست. ارتباطات در عصر جدید یکی از حقوق اساسی انسان‌ها و جزو حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود و ارتباطات دیگر امتیاز نیست و تبدیل به حق شده و باید عدالت در این حوزه رقم بخورد. یکی از طرح‌هایی که می‌تواند روند اتصال روستاها به اینترنت را تسریع می‌کند، شبکه ملی اطلاعات است که یکی از مهم‌ترین اهداف این شبکه را می‌توان برقراری عدالت اجتماعی با اتصال روستاها به اینترنت نام برد. به عبارتی یکی از وعده‌های وزیر ارتباطات در سال ۱۴۰۰ دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت بود. در این راستا به تازگی، وزیر ارتباطات در ادامه دیدارهای هفتگی خود با نمایندگان مجلس برای وضعیت ارتباطات در نقاط مختلف کشور با نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، حاجی آباد و بندرخمیر و نماینده مردم تاکستان گفت‌وگو کرد. زارع پور در ابتدا در دیدار با نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه در این حوزه انتخابیه ۲۸ روستا فقط در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت مجهز شده است، گفت: با این تعداد ۹۵ درصد روستاهای بالای بیست خانوار این مناطق تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند و ۲۶ روستای دیگر نیز تا دهه فجر سال‌جاری متصل یا بهبود کیفیت می‌یابند. برای این شهرستان‌ها ۱۸۱ کیلومتر فیبرنوری ابلاغ شده که تاکنون ۱۴۶ کیلومتر آن اجرا و بقیه نیز در دست اجراست.  همچنین او در دیدار با نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیر نیز به پوشش ۹۸ درصدی ۴۴۰ روستای بالای بیست خانوار این حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت از این تعداد ۸۴ روستا در دولت سیزدهم تحت‌پوشش قرار گرفته و ۳۱ روستا نیز تا دهه فجر سال‌جاری به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.
براساس اعلام وزارت ارتباطات، وی همچنین به پروژه توسعه ارتباطات در روستاها نیز اشاره کرد و توضیح داد: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و ۲۰۰۰ روستا نیز باقی‌مانده که تا پایان سال متصل می‌شوند.
لازم به ذکر است وی ماه گذشته با حضور در یک همایش از اتصال ۹۳ درصد روستاها به اینترنت خبرداده بود و تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت‌پوشش قرار می‌گیرند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی