[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

چشم فوتبال به شهرآورد ۱۰۲ ، روزنامه شیراز نوین

پرسپولیس در گوشه زمین بازیکنان بهتری دارد و نقطه قوت استقلال، ستون فقرات این تیم است.
به گزارش فوتبال 360، دربی، مسابقه‌ای بوده که همیشه می‌توانسته نقطه عطفی برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس باشد. درخشش یا ناکامی در همین 90 دقیقه، می‌تواند تأثیر پررنگی در عملکرد آن‌ها در ادامه‌ی فصل داشته باشد. تا این مقطع از فصل، سروش رفیعی هنوز هیچ شوتی به چارچوب دروازه حریفان نزده، اما چه کسی است که نداند رفیعی در همین مسابقه شانس گل‌زنی دارد؟ یا آرمین سهرابیان که یکی از معدود بازیکنان لیگ بدون ایجاد موقعیت است، اما سهرابیان در این بازی شانس ارسال پاس‌گل ندارد؟ قطعاً دارد. 4 تا از 5 بازیکن دقیق لیگ، عضو پرسپولیس هستند اما یک پاس اشتباه در این بازی می‌تواند سرنوشت مسابقه را رقم بزند. طبق آمار «متریکا»، سعید صادقی کم‌ترین دوئل موفق یک‌مقابل‌یک و محمد عمری کم‌ترین مشارکت دفاعی را در بین تمامی بازیکنان لیگ دارند، اما همین دو بازیکن هم شانس بالایی برای رقم زدن نتیجه این بازی دارند. و اما هر کدام از بازیکنان دربی در این فصل نسبت به همتایشان در تیم رقیب چه نمایش داشته‌اند؟ آخرین گل دربی، حواشی زیادی را برای حسین حسینی به‌وجود آورده بود. امید عالیشاه از ضربه آزاد مستفیم، توپ را وارد دروازه حسینی کرد. پس از آن، حسینی حتی تا مرز جدایی از استقلال هم پیش رفت، اما با شروع فصل جدید دوباره حمایت سکوها را به دست آورد. حسینی در این فصل بیشتر از همه کلین‌شیت کرده و در 11 بازی، فقط 6 گل خورده است. شرایط برای علی‌رضا بیرانوند هم خیلی با حسینی متفاوت نیست. او هم در پیش‌فصل بابت فسخ قرارداد و نزدیک شدن به استقلال، وارد چالش شده بود. بیرانوند اما در لیگ 23 هنوز به اندازه حسینی درخشان ظاهر نشده است.
دانیال اسماعیلی‌فر از دربی خاطره خوشی دارد و در تقابل قبلی، با مهار مهدی قائدی یکی از بهترین نمایش‌هایش را داشت. اسماعیلی‌فر در این فصل فقط یک پاس‌گل داده، اما در نبردهای دفاعی و یک‌مقابل‌یک، بهتر از همتایش در استقلال بوده. یامگا در آرایش 3 دفاعه نکونام، وینگ‌بک راست است. شاید هم دست خالی نکونام در قلب دفاع باعث تغییر آرایش با 4 دفاع شود و در آن صورت احتمالاً صالح حردانی وارد ترکیب می‌شود و ستاره فرانسوی یک خط جلوتر می‌رود. پس از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی، دفاع پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. البته کنعانی‌زادگان در این فصل در اکثر دوئل‌هایی که شرکت کرد پیروز شده و در مقایسه با آرمین سهرابیان، نمایش بهتری در نبردها داشته است. سهرابیان در عملکردهای دفاعی و دور کردن خطر از دروازه فعال‌تر بوده و یک گل هم زده است.   علی نعمتی اولین گل این فصل پرسپولیس را زد و همتایش در استقلال، تا به حال 2 گل ساخته است. احتمالاً برخلاف انتظار، تا این مقطع از فصل جلالی در عملکردهای دفاعی متعهدتر بوده و نعمتی در دریبل زدن حریفان موفقیت بالاتری داشته است.
مسعود ریگی و روزبه چشمی‌هافبک‌های دفاعی دو تیم در این فصل بوده‌اند. دو بازیکنی که هیچ‌گاه در زدن گل و ارسال پاس‌گل بازیکن مؤثری نبوده‌اند ولی در عملکردهای دفاعی و ارسال پاس‌های کوتاه تحت‌فشار، در لیگ بدون جایگزین هستند. در این فصل‌هافبک میانی دو تیم در اختیار سروش رفیعی و مهدی مهدی‌پور بوده است. دو بازیکنی که مسئول ارسال ضربات آزاد هم هستند و در خلق موقعیت، جزو بهترین‌های تیم‌شان هستند. هر دو بازیکن این فصل هنوز گل نزدند و 3 پاس‌گل دادند. 
سعید مهری و میلاد سرلک در این فصل هنوز در حد انتظار ظاهر نشدند و هر دو از روزهای اوج به دور هستند. مهری در فاکتورهای فنی کمی بهتر از سرلک بوده اما ثبات خیلی کمی در مسابقات این فصل داشته است.  با حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، آرش رضاوند مهره مهم‌تری از همیشه شده است. بازیکنی که توانمندی ویژه‌اش، توپ‌گیری در زمین حریفان و ارسال پاس‌های کوتاه است. در طرح زیر هم مشاهده می‌کنید که رضاوند در هر بازی به‌طور میانگین دو برابر ترابی از حریفان توپ می‌قاپد. ترابی اما هنوز در لیگ 23 گلی نزده و گلی نساخته تا تحت‌فشار قرار بگیرد. البته او در این هفته مقابل هوادار، در گل تیمش نقش داشت.
هر دو تیم یک مهاجم خارجی بلندقامت دارند که هنوز در ترکیب اصلی جا نیفتاده‌ و کنار آن‌ها، یک بازیکن پا به توپ قرار دارد. شهاب زاهدی در این فصل نسبت به مهرداد محمدی گل بیشتری زده و شوت‌هایش دقت بالاتری هم داشته است. محمدی اما در خلق موقعیت هم مشارکت بالاتری داشته و 2 برابر زاهدی موقعیت ساخته است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی