[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عرضه گوشت مرغ ۲۷ درصد بیشتر شد، روزنامه شیراز نوین

مرکز آمار اعلام کرد که وزن گوشت عرضه‌‌شده طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان امسال حدود ۱۹۲ هزار تن بوده که ۲۷ درصد افزایش نسبت به پارسال را نشان می‌دهد و در این میان ۹۸ درصد آن گوشت مرغ بوده است.
به گزارش ایسنا، طبق نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان‌ماه سال جاری، گوشت مرغ با ۱۸۷ هزار و ۵۴۰ تن ٩٧٫٧ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲۰۶۱ تن و سایر انواع طیور با ۲۳۳۸ تن، به ‌ترتیب ١٫١ درصد و ١٫٢ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ٢٧ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
مقدار عرضه گوشت طیور در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ٢٧ درصد، برای بوقلمون ٦٣ درصد، برای بلدرچین ٤٠ درصد افزایش، برای شترمرغ ٥٤ درصد کاهش و برای سایر انواع طیور ٦٢ درصد افزایش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل(مهر) در حدود شش درصد کاهش داشته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی