[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرصت‌سازی برای درآمدزایی صنوف گردشگری، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با رویکردی متفاوت اجرا می‌شود که برای تحقق این هدف از مدت‌ها پیش طراحی و مدل‌سازی‌هایی انجام شده است. خسرو مقدسی در یک نشست خبری افزود: برای اولین بار وب سایت دو زبانه نمایشگاه جهت ارتباط با مخاطبان و منطبق با نیازهای اجتماعی در عصر فناوری اطلاعات طراحی شده و در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان این‌که فضای نمایشگاهی به دو قسمت فضای باز و مسقف تقسیم می‌شود، ادامه داد: در بخش مسقف تعداد 5 سالن شامل سالن‌ حافظ، سالن‌های سرو، بهار و نرگس و سالن ملاصدرا است که در سالن حافظ شرکت‌های گردشگری، سفارتخانه‌ها، ادارات مرتبط با صنعت گردشگری، تأسیسات هتل‌داری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و کمپانی‌های گردشگری کشورهای مختلف همانند آلمان که برای اولین بار دو کمپانی بزرگ گردشگری از این این کشور در نمایشگاه حضور دارند.  مقدسی با اشاره به این‌که سفارتخانه‌ها یا سفرای کشورهای مختلف نیز در نمایشگاه و در سالن حافظ حضور دارند، عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، بخشی از سالن حافظ به هلدینگ‌‌های حوزه ساخت و ساز اقامتگاه‌های بومگردی و تأسیسات هتل‌داری مشغول به کار هستند اختصاص یافته است. مقدسی تأکید کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های نمایشگاه دارند و درخواست داریم از نمایشگاه گردشگری پارس که در استان فارس، استانی که خود یک کشور در حوزه گردشگری است و بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت گردشگری و میراثی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است، همچون گذشته حمایت کنند. مقدسی به اهداف نمایشگاه سیزدهم نیز اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: تبیین ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی فارس، ایجاد فرصت‌های جدید تجاری و درآمدزایی صنوف گردشگری استان، بهره‌مندی از بازارهای نوظهور بر پایه سلایق جدید گردشگر، دسترسی به بازرهای جدید با رویکرد توسعه گردشگری فارس، انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی، بسترسازی تعامل با شرکت‌ها و مؤسسات گردشگری ملی و بین‌المللی، فراهم آوردن بستری مناسب برای بیان ایده‌های نو و خلاقانه، رونق کسب‌و‌کار و کارآفرینی (استارت‌آپ‌های گردشگری)، توسعه گردشگری پاک، آشنایی فعالین صنعت گردشگری با مباحث نوین(تولید محتوا، اینترنت اشیا، W3) در گردشگری و معرفی بسته‌های سفر با هدف توزیع همه‌زمانی و همه‌مکانی گردشگری در فارس از جمله اهداف نمایشگاه بین‌المللی پارس در شیراز خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی