[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صدور روادید در فرودگاه لارستان ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان گفت: فعالیت دفتر صدور روادید نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان از ۱۲ آذرماه سال‌جاری در فرودگاه این شهر به‌طور رسمی آغاز شد. سعید دزواره روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لارستان تنها شهرستانی در بین شهرستان‌های کشور به‌غیر از مراکز استان‌ها است که دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در فرودگاه بین‌المللی آن وجود دارد. وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری‌های مسئولان شهرستان در کنار بررسی ظرفیت‌های لارستان در وزارت امورخارجه تشخیص داده شده که نمایندگی این وزارت خانه که عنوان دقیق آن دفتر صدور روادید نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان است، در این شهرستان ایجاد شود. دزواره به خدمات مختلف این دفتر اشاره کرد و گفت: تمام خدمات کنسولی در این دفتر ارائه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تأیید اسنادی مانند مدارک دانشجویی و پزشکی که نیاز به تأیید وزارت امورخارجه دارند، تمدید و تجدید گذرنامه و خدمات مربوط به وکالت نامه‌ها اشاره کرد.
نماینده وزارت امورخارجه در لارستان توضیح داد: هدف از استقرار نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در استان‌های مختلف کشور، افزایش تعامل این وزارتخانه با استان‌ها جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان‌ها به سایر کشورها و نیز ارائه خدمات کنسولی به مردم شریف استان‌هاست.
وی در ادامه با بر شمردن ویژگی‌های لارستان، گفت: موقعیت جغرافیایی این شهرستان و اینکه در یک مسیر ترانزیتی قرار گرفته ظرفیتی است که باید جایگاه خود را در این مسیر پیدا کند. دزواره اضافه کرد: لارستان پنجمین فرودگاه پر تردد بین‌المللی کشور را داراست و روزانه حدود ۶۰۰ مسافر در این فرودگاه تردد دارند، بیش از ۸۰ هزار لارستانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که همواره به‌صورت مداوم از این مسیر تردد دارند و از طرف دیگر یک دفتر گمرک بسیار فعال در فرودگاه مستقر است که این نقطه‌قوت و یک فرصت بسیار خوب برای این شهرستان محسوب می‌شود. رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان اضافه کرد: توریسم درمانی ظرفیت دیگر این منطقه است چرا که زیرساخت‌های موجود و پزشکان خوب این شهرستان قابل توجه هستند و از طرفی گرانی درمان خصوصاً در شهرهای مسقط و دبی و از طرف دیگر شیوع بیماری‌های چشمی و پوستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث می‌شود که مردم به شهرستان‌های دارای ظرفیت درمانی ایران همچون لارستان سفر کنند. رئیس دفتر صدور روادید نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان گفت: توسعه نیروی انسانی و ساختمان این مرکز در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت فرماندار شهرستان دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی