[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بازیکن فوتبال بانوان: در زمین تمرین ما نمی‌شود راه رفت!، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین- گروه ورزش
بازیکن تنها تیم لیگ‌برتری فوتبال فارس، میزان امکانات و حمایت از این باشگاه را چیزی در حد صفر می‌داند.
زهرا احمدی‌زاده در سالهای گذشته علاوه بر اینکه در تیم‌ملی فوتبال عضویت داشته، در تیم‌های قدرتمندی مثل شهرداری بم و مس رفسنجان هم بازی کرده است و وقتی امکانات در آن شهرهای کوچک را با شهر بزرگی مثل شیراز مقایسه می‌کند، به فکر فرو می‌رویم که چرا ورزش استان فارس باید در چنین نقطه‌ای قرار داشته باشد.
احمدی‌زاده می‌گوید: من چندسالی خارج از استان فارس بازی کردم و دلیلش هم این بود که در استان خودم، هیچ حمایتی نمی‌دیدم. نه مسئولی ما را حمایت می‌کرد و نه اسپانسری جلو می‌آمد. من با ناراحتی استانم را ترک کردم، چون دوست داشتم کنار خانواده ام باشم و برای شهر خودم بازی کنم. حالا هم که برگشته ام به دلیل عرق و تعصبی است که به استان خودم دارم و البته احترامی که سرمربی تیممان قائل هستم که یکی از اولین مربیان من در عرصه فوتبال بوده‌اند.
وی افزود: حالا برگشته‌ام و مدتی سر تمرینات هستم و می‌بینم وضعیت فرقی نکرده است. هنوز مشکلات خیلی بزرگی داریم. ساعت تمرین ما 7 و نیم صبح است که اصلاً برای ورزشکار حرفه‌ای مناسب نیست. آن هم روی یک زمین چمن مصنوعی  به سلامتی ما آسیب می‌زند. آن وقت مسابقاتمان ساعت یک بعد از ظهر است و هیچ تناسبی با زمین تمرینمان ندارد. مسابقات هم در چمن ورزشگاه بعثتِ آموزش‌وپرورش انجام می‌شود که بازیکن در آن راه برود مصدوم می‌شود.
بازیکن تیم فرا ایساتیس کران فارس ادامه داد: متأسفانه امکاناتی که در اختیار فوتبال بانوان قرار می‌گیرد در حد هیچ است. تیم ما خیلی تنهاست. فکر می‌کنم قرارداد کادر فنی تیم‌های دیگر به اندازه کل مجموعه ما می‌شود. همه مشکلات هم روی دوش سرپرست و سرمربی تیممان است. یعنی سرمربی تیم ما به جای مسائل فنی باید به دنبال مشکلات اقتصادی و امکاناتی باشگاه باشد. این مسائل برای فوتبال فارس که ادعا می‌کند قطب فوتبال کشور است اصلاً قشنگ نیست. آن هم تیمی مثل ما که مثلاً تنها تیم لیگ‌برتری فوتبال و فوتسال استان در هر دو بخش آقایان و بانوان هستیم که در لیگ‌برتر حضور داریم.
احمدی‌زاده در مقایسه وضعیت امکاناتی در شیراز با شهرهای کوچکی مثل بم و رفسنجان گفت: آنجا یک کارخانه، شرکت، سرمایه‌دار یا ارگان می‌آید و تیم شهرش را حمایت می‌کند. ما آنجا یک زمین اختصاصی خودمان برای تمرین داشتیم. زمان تمرینات هم با زمان مسابقه تناسب داشت. برای رفت و آمدهایمان هیچ مشکلی نداشتیم و مسافت‌های دور را با پرواز می‌رفتیم و می‌آمدیم. از فیزیوتراپ تخصصی گرفته تا پزشک و ماساژور و خیلی امکانات دیگر که اصلاً در شیراز وجود ندارد.
گفتنی است؛ تیم فرا ایساتیس کران فارس، دیروز جمعه بالاخره اولین پیروزی خود را در رقابت‌های این فصل جشن گرفت. این تیم در سنندج میهمان کانی کردستان بود و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. این در حالی بود که گل اول مسابقه را تیم میزبان به ثمر رسانده بود.
به این ترتیب با سه پله صعود در رتبه ششم جدول ده تیمی رقابت‌ها قرار گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی