[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قلب شیراز، کانون عزای فاطمی(س)، روزنامه شیراز نوین

آستان قدسی حضرت شاهچراغ(ع) قلب شیراز، شنبه شب کانون عزای مادر اهل بیت بود. مردم شهر گوشه تا گوشه صحن و سرا نشسته بودند و در سوگواری صدیقه شهیده(س) عزاداری می‌کردند. به گزارش ایرنا، حرم مطهر شاهچراغ(ع) شنبه شب رنگ سیاه مادر با خود داشت و صاحب عزا بود؛ میزبان مردمی شده بود که در شامگاه شهادت حضرت در هیچ نقطه‌ای از شهر آرام نگرفته و به زیارت احمد بن موسی(ع)، به سوگواری بی‌بی دو عالم آمده بودند.
مجلس عزای شیرازی‌ها شنبه شب چند میهمان ویژه نیز داشت؛ هشت تن از آنهایی که روزی با یاد مادر و سربند مزین به نام مطهر او برای دفاع از ارزش‌هایی خدایی جان داده بودند، اکنون با زینت شهادت به آیین سوگواری فاطمه زهرا(س) آمده بودند.
شهدای گمنامی که مادر اهل بیت را خوب می‌شناختند و صدیقه شهیده هم خوب آنها را قدر می‌شناسد؛ شنبه شب شهیدان خدایی وطن شاهدان شکوه عزای فاطمی شیرازی‌ها در شبستان شاهچراغ(ع) بودند.
عزاداری پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی حرم آغاز شد. کمتر ساعتی به سخنرانی و ذکر مناقب حضرت زهرا(س) و بیان مشتی از معدن بی‌انتهای معارف او گذشت.در ادامه سوگواران مادر سادات در غم جور روا شده به بنت‌الرسول و شهادت ایشان نوحه‌سرایی، مداحی و سینه‌زنی کردند. سخنران حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد جمکران بود و نوحه‌سرا محسن بنی‌فاطمه، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ عزاداری شیرازی‌ها در شامگاه شهادت زهرای مطهره(س) پرشمار و باشکوه در پیشگاه احمد بن موسی(ع) و شهدای گمنامی که زائر این صحن و سرای مطهر شده بودند، برگزار شد.
فاطمه زهرا(س)، کانون دین‌داری
حجت‌الاسلام حسین آبادی در سخنرانی خود اندکی از دریای معرفتی حضرت فاطمه(س) را برای سوگواران فاطمی بازگو نمود. او گفت: حقیقت وجودی فاطمه زهرا(س) غیر از فرزند رسول بودن است. او برای اهل بیت(ع) نقش حمایتی، کانونی و محوری دارد؛ چنانکه در حدیث کسا جایی که جبرئیل از خداوند می‌پرسد در زیر عبای یمانی چه کسانی جمع شده‌اند، پاسخ نمی‌شنود رسول و دخترش و علی (ع) و فرزندانش، بلکه می‌فرماید: فاطمه و پدرش و همسر و فرزندانش.
شام غریبان فاطمه زهرا(س) نیز در صحن شاهچراغ(ع) صحنه عزاداری و لاله‌گردانی خدام حضرت در سوگ فاطمی 
شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی