[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تعاونی‌ها مغفول ماندند ، روزنامه شیراز نوین

عاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران از امکان ارائه مشاوره به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون خبر داد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت مغفول مانده تعاونی‌های کشاورزی تأکید کرد. خاطره استادرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی و نیاز امروز کشور به تأمین محصولات کشاورزی و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان این رشته، کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون این آمادگی را دارد که به منظور فراهم شدن بازار کار تحصیل‌کردگان این رشته مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. وی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه‌ای به نام نظام مهندسی بخش کشاورزی در کشور وجود دارد که فارغ‌التحصیلان بسیاری در حوزه کشاورزی در رسته‌های مختلف عضو این سازمان هستند، ولی سؤال این است که چرا از ظرفیت آنها به درستی استفاده نمی‌شود؟
استادرضایی افزود: تلاش ما این است که برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان و دانشجویانی که در این حوزه تحصیل می‌کنند و کار علمی انجام می‌دهند اما اطلاعی از مسیر مطالبه‌شان ندارند، بستر و فضای تسهیلگری را فراهم کنیم تا بتوانند به حوزه‌های پژوهشی وارد شوند و از این طریق مباحث بازار کسب و کسب و کار خود را تعاملات حوزه اقتصاد را دنبال کنند.
معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران در عین حال مسئله سلامت و امنیت غذایی را مبحثی بین‌المللی دانست و گفت: در آینده نزدیک بحران‌های خاصی را در این زمینه در عرصه‌های مختلف شاهد خواهیم بود. بروز جنگ‌ها و اتفاقات طبیعی می‌تواند گستره وسیعی از مناطق را درگیر و دچار مخاطرات کند؛ لذا تعاونی‌های تخصصی کشاورزی در قسمت‌های مختلف به عنوان بازوان حفظ امنیت غذایی و برقرارکننده توازن باید در این زمینه به کمک بیایند و ضمن بهره‌گیری از الگوهای موفق جهانی و تجارب تعاونی‌ها در عرصه بین‌المللی، از این ظرفیت مغفول مانده بیش‌ از پیش استفاده شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی