[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

آماده‌باش کارجویان برای اشتغال، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: نخستین رویداد مردمی اشتغال در سطح این استان با هدف تأمین نیروی کار مورد نیاز بازار کار و کارفرمایان آغاز شد. وحید خداپرست خبر از آغاز نخستین رویداد مردمی اشتغال در استان فارس با هدف تأمین نیروی انسانی موردنیاز کارفرمایان این استان داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: این رویداد با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در ۳۷ شهرستان استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان برگزار خواهد شد. خداپرست تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال و دستیابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری را نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دانست و تأکید کرد: اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد تحرک در بازار کار و بهبود فضای کسب و کار مؤثر واقع شده که کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در دولت کنونی گواه این مهم است.
وی راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را گام بزرگی در راستای بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار و به‌کارگیری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل، از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال در استان فارس است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: سامانه جست‌وجوی شغل در حوزه‌های مختلف بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی نیز در قالب برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال استان فارس معرفی خواهد شد.
خداپرست یکی از دغدغه‌های کارفرمایان را پیدا کردن نیروی انسانی متخصص دانست و اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل و ایجاد چنین رویدادهایی هم کارفرمایان به کارگر موردنیاز خود دست می‌یابند و هم کارجویان شغل مورد نظر خود را خواهند یافت.
وی از مشارکت بیش از ۱۰ نهاد و دستگاه اجرایی در اجرای نخستین رویداد مردمی اشتغال استان فارس خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه رویداد مردمی اشتغال با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فارس با محوریت تأمین نیروی مورد نیاز کارفرمایان، تدوین شده است، از برگزاری همایش این رویداد در ۲۸ آذرماه امسال همزمان در سراسر استان خبر داد و تأکید کرد: کلیه شهرستان‌های استان با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین معرفی و بهره‌گیری از خدمات و امکانات سامانه جست‌وجوی شغل، بخشی از اهداف مهم این رویداد است.
او دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار منطقه، تنوع فرصت‌های شغلی بدون مراجعه کارجویان به مراکز مختلف، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار و تعادل‌بخشی در عرضه و تقاضای نیروی کار را جزو دستاوردهای این طرح دانست و گفت: مشارکت فعال کاریابی‌ها در جهت ارائه خدمات تخصصی کارجویان و کارفرمایان با توجه به ماهیت کاری خود، بخش دیگری از اهداف رویداد مردمی اشتغال کار است. خداپرست توضیح داد: جامعه هدف و مخاطبان این طرح کارفرمایان، کارجویان، دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌های غیردولتی داخلی و همچنین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه هستند و بر همین اصل، صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی به‌کارگیری جویندگان کار پذیرش‌شده از سوی کارفرمایان مشارکت‌کننده در طرح، پس از ۱۰ روز کاری انجام خواهد شد.
او به فرایند اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار از جمله سازمان تأمین اجتماعی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و سایر دستگاه‌های زیرمجموعه، ضمن فراخوان عمومی برای کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، جویندگان کار و دفاتر کاریابی غیردولتی مشارکت‌کننده در طرح، نسبت به برگزاری این رویداد در سطح مرکز و شهرستان‌های تابع اقدام می‌کنند. خداپرست با اشاره به اعلام رتبه‌بندی استان‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شاخص عملکردی سامانه جست‌وجوی شغل و حضور فارس در جمع سه استان برتر در به‌کارگماری نیروی کار از طریق این سامانه اشاره کرد و گفت: رویداد مردمی اشتغال با همکاری بسیج سازندگی سپاه فجر فارس به صورت هم‌زمان در ۳۱ شهرستان استان اجرا می‌شود و حسینیه عاشقان ثارالله نیز ۲۸ آذرماه جاری میزبان برگزاری این طرح در کلان‌شهر شیراز خواهد بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی