[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

باید برای دانشجو هدفمند و مسئله‌محور برنامه‌ریزی کرد، روزنامه شیراز نوین

مرکز مطالعات دانشگاهی صدر در فارس توسط بسیج دانشجویی این استان راه‌اندازی شد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، مرکز مطالعات دانشگاهی صدر دیروز توسط بسیج دانشجویی استان فارس تشکیل شد و آغاز به کار کرد.
امیرحسین سلیمانیان، دبیر مرکز مطالعات دانشگاهی صدر در مراسم آغاز به کار این مرکز اظهار داشت: در نبرد امروز جبهه حق و باطل جایی برای فرصت‌سوزی وجود ندارد و باید برای تمامی فرصت‌ها و موقعیت‌ها با هدف‌گذاری صحیح، برنامه‌ریزی و از فعالیت‌های پوچ و بی‌اثر پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه دانشجویان بیشتر از هر قشر دیگری می‌توانند در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی کشور اثرگذار باشند، افزود: در این راستا باید برای دانشجو هدفمند و مسئله‌محور برنامه‌ریزی کرد.
دبیر مرکز مطالعات دانشگاهی صدر با بیان اینکه عدم دقت به نیازهای روز و اقتضائات موجود در دانشگاه‌ها سبب شده تا خروجی و بهره‌وری برنامه‌های دانشجویی پایین بیاید، اضافه کرد: برای واکسینه و مقاوم شدن دانشجو در برابر تهاجم‌ها، باید با توجه به مسئله موجود در آن مقطع زمانی، برنامه‌ریزی شود.
سلیمانیان با بیان اینکه مدیریت رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اقدام به راه‌اندازی مرکز مطالعات دانشگاهی صدر کرده است، ادامه داد: این مرکز قصد دارد تا با مسئله‌شناسی و تدوین نظام مسائل از مشکلات و خلأهای فکری موجود در دانشگاه‌های استان فارس به تدوین هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... کمک کند.
وی با بیان اینکه مرکز مطالعات دانشگاهی صدر به دنبال معرفی بهتر چهره امام موسی صدر و شهید صدر در راستای آشنایی بیشتر قشر علمی و دانشجو با این دو مجاهد بزرگوار است، تصریح کرد: مرکز مطالعات صدر علاوه بر فعالیت تخصصی در حیطه مسئله‌شناسی و تدوین نظام مسائل، بنا دارد تا با برگزاری سیر‌های مطالعاتی مختلف با محوریت آثار امامین انقلاب اسلامی، شهید دکتر بهشتی، استاد شهید مطهری، امام موسی صدر و شهید صدر به ارتقای هرچه بهتر سطح فکری دانشجویان کمک کند. 
دبیر مرکز مطالعات دانشگاهی صدر، تدوین نظام مسائل دقیق، ارتقای سطح فکری و علمی دانشجویان و همچنین طراحی برنامه‌ها و مسیرهای مختلف برای رفع خلأهای فکری موجود در دانشگاه‌ها را از اهداف مرکز مطالعات دانشگاهی صدر برشمرد و تصریح کرد: در مرکز مطالعات دنبال کاری دقیق و تمیز هستیم تا بتوانیم از هدر رفتن انرژی و وقت دانشجویان جلوگیری کنیم و در نهایت شاهد فعالیت‌هایی هدفمند در راستای ارتقای سواد سیاسی، فرهنگی و سطح فکری دانشجویان باشیم.
سلیمانیان ادامه داد: مرکز مطالعات دانشگاهی صدر کار خود را آغاز کرده و انتظار می‌رود که بتواند در بلندمدت خروجی مناسبی از فعالیت‌های خود 
داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی