[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کودکان چاق با مشکل قلبی در جوانی روبه‌رو هستند، روزنامه شیراز نوین

صفحه نمایشگر تلفن در کودکی می‌تواند سلامت قلب را چند دهه بعد به خطر اندازد.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث دی نیوز، محققان فنلاندی می‌گویند کودکانی که عمدتاً بی‌تحرک هستند به جوانانی تبدیل می‌شوند که با کلسترول بالا و سایر مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
دکتر «اندرو آگباجه»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فنلاند شرقی، در بیانیه خبری گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش زمان بی تحرکی در دوران کودکی ممکن است در دوسوم افزایش کل کلسترول افراد قبل از اواسط بیست سالگی دخیل باشد.
آگباجه می‌افزاید: این مسئله نشان می‌دهد که بی‌تحرکی دوران کودکی ممکن است یک عامل خطر اصلی برای افزایش کلسترول و متعاقب آن حمله قلبی یا سکته زودرس در اواسط چهل سالگی باشد.
در این مطالعه به کودکان ۱۱ ساله ردیاب‌های فعالیت تعبیه شد و همچنین به طور مرتب سطح کلسترول آنها بررسی شد؛ سپس سلامت آنها به مدت ۱۳ سال پیگیری شد.
یکی از یافته‌های اصلی: بچه‌های کم‌تحرک با بالا رفتن سن، کم‌تحرک‌تر می‌شوند. متوسط زمان بی‌تحرکی از ۶ ساعت در روز در دوران کودکی به ۹ ساعت در روز افزایش یافته بود.
گروه تحقیق پی برد این کمبود فعالیت بدنی باعث افزایش ۷۰ درصدی کلسترول در همان دوره زمانی شد.
فعالیت بدنی سبک از حدود ۶ ساعت در روز در دوران کودکی به نصف آن در بزرگسالی کاهش یافت.
فعالیت بدنی متوسط تا شدید، به طور متوسط ۵۰ دقیقه در روز، نسبتاً ثابت ماند. به نظر می‌رسد این نوع فعالیت با کاهش کلسترول کل مرتبط است، اما تنها در صورتی که فرد بتواند از چاقی نیز جلوگیری کند.
آگباجه گفت: درگیر شدن در فعالیت بدنی سبک به مدت ۳ تا ۴ ساعت در روز ممکن است راهی مؤثر برای کاهش کلسترول بالا و جلوگیری از مشکلات سلامت قلب در آینده باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی