[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتاق فکر استانداری فارس با حضور اساتید و نخبگان فعال است، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: اتاق فکر استانداری فارس با حضور ده‌ها هیئت علمی دانشگاه‌های استان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هشت حوزه مختلف فعال است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر فارس افزود: این نخبگان در هشت حوزه آب و محیط زیست، کشاورزی و باغداری، سلامت گردشگری، هوش مصنوعی، صنعت و معدن بحث و تصمیم‌سازی می‌کنند.
وی با توضیح اینکه در این اتاق فکر طرح‌هایی تصویب و اجرای آن رصد می‌شود، از پژوهشگران و اساتید حاضر در این آیین نیز دعوت کرد تا به این اتاق فکر کمک کنند.
استاندار فارس اعلام کرد: به نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی گفته شده تا به فعالان پژوهشی فارس سفارش پژوهش دهند.
ایمانیه از سرآمدان پژوهشی و دانشگاهی فارس خواست تا آیین‌نامه حمایت از صنایعی که با دانشگاه تفاهم‌نامه منعقد و همکاری می‌کنند را تدوین و پیشنهاد کنند تا این استان در زمینه حمایت از ارتباط دانشگاه و صنعت الگوی دیگر استان‌ها شود.
سند توسعه علم و فناوری فارس بایگانی نشود
وی درباره سند راهبردی توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس گفت: این سند می‌تواند در میان و بلند مدت به حل مشکلات استان در عرصه‌های مختلف کمک کند.
استاندار فارس اذعان کرد: یکی از مشکلات کشور ما تهیه و تدوین سندهای راهبردی ارزشمند است که در ادامه بایگانی شده و اجرایی نمی‌شود.
ایمانیه تأکید کرد: سند راهبردی راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس باید اجرایی شود تا در مسیر اجرا ایرادات آن نیز رفع شده و منجر به توسعه علمی و فناوری این استان شود.
استاندار فارس از رؤسای دانشگاه‌های شیراز و صنعتی شیراز خواست تا دفاتری در جهاد کشاورزی، شهرک‌ صنعتی و صنعت و معدن با استفاده از فضای فیزیکی آنها و نیروی انسانی دانشگاه مستقر کنند تا به بهبود و تقویت ارتباط با دانشگاه کمک کند.
استاندار فارس برای حمایت از طرح بورس صنعت قول مساعد داد و افزود: در این قالب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول دوره تحصیل خود حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، هم‌زمان کار و فعالیت با تجهیزات واحد تولیدی را نیز فرامی‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیلی از بابت اشتغال خیالی آسوده 
دارند.
وی ادامه داد: استانداری آماده است تا از محل صندوق مسئولیت‌های اجتماعی از این طرح حمایت کند؛ چراکه معتقدیم حفظ هریک از نخبگان از ساختن بسیاری از پروژه‌ها نیز مهم‌تر است.
هم‌افزایی دانشگاه‌ها برای بهره‌وری بهینه از امکانات دانشگاهی
ایمانیه با بیان اینکه وزیر علوم مسئولیت ستاد آمایش دانشگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه را به او سپرده است، از مسئولان این دانشگاه‌ها خواست تا کمک کنند تا از «سانت به سانت» فضای فیزیکی موجود، هر دقیقه وقت اساتید و همه تجهیزات آزمایشگاهی موجود بیشترین استفاده شود.
او پیشنهاد داد: شایسته نیست دانشگاهی مازاد فضا و آزمایشگاهی مجهز داشته باشد، اما دانشگاهی دیگر با کمبود فضا دست به گریبان باشد؛ بنابراین باید با همکاری و در صورت امکان تهاتر این مسائل را حل کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه باید تعصب‌ها به دانشگاه خود را کنار بگذاریم، تأکید کرد: دانشگاه‌های فارس باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.
وی درباره آزمایشگاه‌های دانشگاهی پیشنهاد داد: شورا و آیین‌نامه‌ای برای اداره مشترک و مجازی این فضا‌ها شکل گیرد تا همه دانشگاه‌های فارس بتوانند از این امکانات موجود استفاده کنند. ایمانیه اذعان کرد: پرهیز مدیران از کمک به هم‌افزایی دانشگاه‌ها به معنای مشارکت در تحریم‌هاست.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به کمبود فضای پارک علم و فناوری فارس، گفت: یک‌هزار متر زمین پیرامون این پارک علم و فناوری وجود دارد که تلاش می‌کنیم بیشترین مساحت ممکن را برای الحاق به آن تعیین تکلیف کنیم.
حل مشکلات پژوهشگران و اساتید فارس؛ ضرب‌الاجل استاندار برای مدیران مرتبط
وی گفت: روزهای پنجشنبه به دیدار با چهره‌های برجسته علمی و فناوری اختصاص یافته و در قالب این دیدارها برای حل مشکلات آنها تلاش می‌شود.
ایمانیه در ارتباط حل مشکل مسکن اساتید دانشگاه نیز اعلام کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و اخطار آخر من برای حل آن نیز روز پایانی آذرماه است که باید ۵۰ درصد زمین مورد نیاز مسکن اساتید دارای فرم ج سبز تأمین شده باشد.
استاندار فارس بیان کرد: بر این اساس در صورتی که این امر محقق نشده باشد، از حضور چند مدیر مرتبط رفع زحمت می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی