[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این میزبانی‌ها باید ادامه‌دار باشد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال کویت اعتقاد دارد که مسئولان ورزشی و غیرورزشی استان باید همت کرده و برای تکرار میزبانی‌هایی شبیه آنچه در هفته جاری شاهد بودیم، تلاش کنند.
دوشنبه‌شب و ظهر سه‌شنبه هفته جاری، اهالی شهرستان لارستان استان، شاهد دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان و تیم ملی روسیه بودند؛ رویدادی که حال و هوای این منطقه جنوبی را کاملاً تغییر داده بود و همه‌چیز تحت‌الشعاع این مسابقه بود.
این دو مسابقه میهمانان زیادی هم داشت که یکی از آنها، سرمربی پیشین تیم ملی بود؛ محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی شیرازی که سال‌ها روی نیمکت ایران نشسته بود، ولی حالا روی نیمکت کویت است و خود را برای رویارویی با تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازنوین، درباره حضورش در سالن مسابقه گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم؛ خوشحال بابت اینکه در ورزش فارس داریم تحولی را می‌بینیم. همین که مردم یک شهرستان فارس از نزدیک می‌توانند بازی تیم ملی کشورشان مقابل یکی از قدرت‌های جهان را تماشا کنند و مربیان شهرستانی می‌توانند از نزدیک شاهد این مسابقات باشند و از آن یاد بگیرند، حرکتی هست که شروع شده و لازم است ادامه‌دار باشد.
ناظم‌الشریعه افزود: همه مسئولان باید برای ادامه‌دار بودن این موفقیت کمک کنند؛ وگرنه اداره ورزش به تنهایی نمی‌تواند. حضور وزیر ورزش  و مسئولان استانی اتفاق خوبی بود که می‌تواند به رشد ورزش حرفه‌ای کمک کند؛ چیزی که می‌تواند بیلان ورزش یک کشور را نشان دهد، ورزش حرفه‌ای است. درست است که ورزش همگانی هم بستر را فراهم می‌کند، اما آنچه نمایان‌گر است، ورزش حرفه‌ای است.
این سرمربی شیرازی فوتسال همچنین از مؤسس سالن طوبی لارستان یاد کرد و گفت: روح حاج آقا منیری شاد که با درست کردن چنین مجموعه‌ای، نام خود را جاویدان کرد.
وی در خصوص مسائل فنی بازی هم گفت: من سعی می‌کنم زیاد وارد بحث فنی نشوم؛ چند سال سرمربی تیم ملی بوده‌ام و بارها مقابل روسیه هم بازی کرده‌ایم. فکر می‌کنم روسیه عمدتاً به دو دلیل شرایط بدنی بهتری نسبت به ما داشت؛ یکی اینکه در لیگ این کشور، تیم‌ها دو روز متوالی بازی می‌کنند و از این جهت به دو بازی در کمتر از 24 ساعت عادت داشتند. دیگر نکته را هم می‌توان جوانی تیم روسیه دانست. در مجموع روسیه تیم خیلی خوبی بود، اما اعتقاد دارم که ایران همیشه می‌تواند یکی از بهترین برندهای فوتسال دنیا باشد و باید بهتر از این‌ها کار کند؛ هرچند باید قبول کنیم آنها حرفه‌ای‌تر از ما بودند.
گفتنی است، تیم‌های ایران و روسیه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری دو دیدار در شهرستان لارستان استان فارس برگزار کردند که بازی نخست سه بر دو به سود ایران و بازی دوم، شش بر دو به سود روسیه به پایان رسید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی