[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: موانع ازدواج و فرزندآوری باید رفع شود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: باید موانع پیش روی ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری را در تمام سطوح رفع کنیم. به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز افزود: در کشور حدود ۱۴میلیون جوان داریم که در سن ازدواج هستند و بر اساس مطالعات انجام شده، ۳۹ درصد آنها اعلام کرده‌اند که انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند.
وی ادامه داد: علت عدم ازدواج این جوانان فقط نداشتن خانه، شغل و درآمد نیست؛ بلکه برخی از همین جوانان به رغم برخورداری از شرایط مالی و اقتصادی مناسب حاضر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند.
او اظهار کرد: برای هریک از این جوانان که حاضر به ازدواج نیستند، چه آنها که امکانات و شرایط آن را دارند و چه آنها که ندارند، باید راهکار مناسب ارائه کرد.
ازدواج، راهکاری برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه بی‌توجهی نسبت به امر ازدواج و تشکیل خانواده منجر به بروز برخی انحرافات اجتماعی خواهد شد، گفت: قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین راهکار برای پیشگیری از وقوع برخی از انحرافات اجتماعی هم ازدواج و تشکیل خانواده است.
آیت‌الله دژکام افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌پذیری را نیز رواج دهیم، یک راه آن تشکیل خانواده است و در نتیجه آن هم زوجین و هم فرزندان جامعه‌پذیر می‌شوند.
وی ادامه داد: در حقیقت بدون تشکیل خانواده نمی‌توان جامعه را سامان دارد.
چرا بزرگان مسیحیت اجازه می‌دهند در غزه نسل‌کشی شود؟
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، با اشاره به در پیش بودن روز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: عیسی مسیح(ع) و مادر مکرم ایشان حضرت مریم(س) در فلسطین بوده‌اند و بنابراین از همه بزرگان مسیحیت سؤال داریم که چرا اجازه می‌دهید که این نسل‌کشی در جایی که پیامبر شما متولد شده، رخ دهد؟
آیت‌الله دژکام افزود: میلاد عیسی مسیح برای همه متدینان و پیروان اسلام ارزش دارد و شخصیت ایشان عزیز و عظیم است و باید احترام شود، اما بزرگان مسیحیت چگونه می‌توانند ببینند که در مقابل چشمان آنها ۲۰هزار انسان به خاک و خون کشیده شده‌اند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که جهان منتظر خبر بزرگی است؛ خبری که مسیحیان هم خشنود می‌شوند و آن اینکه در آخرالزمان، عیسی مسیح به همراه مهدی موعود(عج) باز خواهد گشت تا صلح، انسان‌دوستی و عدالت را یک بار دیگر به بشریت بیاموزد.
لزوم توجه به ایمن‌سازی در ساخت‌وسازها
امام‌جمعه شیراز با اشاره به پنجم دی‌ماه روز ایمنی و ایمن‌سازی، گفت: خاطره تلخی از زلزله بم (پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲) داریم؛ خانه‌هایی که غیرایمن بود و بر سر ساکنان آن خراب شد.
آیت‌الله دژکام افزود: بعد از آن رهبر معظم انقلاب تمام مجموعه‌های دست‌اندرکار را ملزم کردند که خانه‌هایی که ساخته می‌شود در برابر زلزله ایمن باشند.
وی ادامه داد: در کنار توجه به ایمن بودن ساخت و سازها در مقابل زلزله، این ساخت و سازها باید در مقابل مصرف انرژی هم استاندارد 
باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی