[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

بانوان تأثیرگذار، روزنامه شیراز نوین

دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار در ساحت علم و فرهنگ با امکان شرکت بانوانی که در میدان تکلیف، دست از تلاش برنمی‌دارند و ضمن حفظ روحیه زنانه و نقش‌آفرینی مؤثر در خانواده، پرچم تلاشگری را در هر عرصه‌ای که بتوانند به اهتزاز درمی‌آورند، در تاریخ سیزدهم دی‌ماه 1402 در استان فارس هم‌زمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌گردد.
این کنگره با توجه به ضرورت و تأکید حضور زنان در پویایی و رشد و ترقی جامعه برگزار می‌گردد و هدف اصلی آن این است که قدم‌های نستوه، دست‌های پرتوان و فکر و بالندگی و پویایی بانوان سرزمینمان را مورد ستایش قرار دهد. 
زنان و مردان موفقی که در جامعه ایرانی امروز می‌درخشند، علاوه بر تلاش و اراده خود مرهون تلاش‌ها و ایثارگری‌های بانوان توانمند جامعه ما می‌باشند که در نتیجه آن نام دیار ما به شکوه و جلوه دلربا رقم زدند. قطعاً آیندگان از دیباچه عشق آنان خواهند سرود. خرسندیم که پویایی و بالندگی کشتی علمی و فرهنگی جامعه زیر نظر بانوان تأثیرگذار این مرز و بوم به حرکت درآید.
این کنگره سرآغاز حرکتی نو و انقلابی برای زنان ایرانی است که نه وامدار الگوهای غربی و نه نگرش‌های شرقی هستند؛ چراکه در این الگو‌ها، زن هیچ‌گاه در متن نبوده و همواره در حاشیه قرار داشته است.
از اهداف این کنگره عظیم ملی این است که زنان به این باور برسند که حضور فعال، مثبت و سازنده آنان با تکیه بر فطرت تا چه اندازه می‌تواند برای هدایت امور جامعه ارزشمند باشد و این خود نوعی مطالبه‌گری از زنان برای حضور کارآمد با تکیه بر ارزش‌های انسانی و پذیرفتن نقش‌های مختلف در ساحت نگاه متعالی الگوی سوم است؛ الگویی که برنامه خود را برای حضور زن در سه عرصه تکامل فردی،‌ حیات اجتماعی و کانون خانواده در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی حضور زنان نه‌تنها لازم، بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود، استفاده از اندیشه زنانه با ظرافت‌ها و نکته‌سنجی‌های خود قطعاً می‌تواند برطرف‌کننده کاستی‌های بسیاری در جامعه باشد.
در این کنگره بانوان تأثیرگذار در ذیل ۸ کارگروه (علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، ورزش) تقسیم‌بندی شده و برای هر کارگروه یک دبیر در نظر گرفته شده است که خوشبختانه دبیران انتخابی ۸ کارگروه استانی موردتأیید از سوی دبیرخانه ملی کنگره قرار گرفته‌اند.
شاخص‌های ارزیابی در این کنگره شامل شاخص‌های عمومی نظیر: کیفیت اثرگذاری در دیگران، نقش‌آفرینی مادری، نقش‌آفرینی جهادی، تولید اثر ملی یا جهانی و شاخص‌های اختصاصی در هر بخش‌ متناسب با آن بخش تعریف شده است. در ادامه این کنگره استان فارس در نظر دارد به برگزاری برنامه‌هایی نظیر برپایی نمایشگاه حاصل دستاوردهای زنان، شناسایی خانواده‌های تأثیرگذار در عرصه فعالیت‌های هشت‌گانه، شناسایی زنان توانمند در جامعه عشایری و معرفی بانوان توانمند دارای معلولیت بپردازد. بانوان و سرآمدان استان که در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم، پژوهش و فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی و ورزش، علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر در ارتقای هویت و اصالت خانواده و سایر فعالیت‌های ارزشمند، مؤثر هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت 
http://www.banooiran.ir در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار شرکت نمایند. ما امیدواریم با تشکیل سازوکاری جدید در قالب یک کنگره‌ سالانه، با مشارکت بانوان ضمن بزرگداشت زنان اثرگذار کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، اقدامی عملی در افزایش خودباوری، کرامت زنان و انسجام اجتماعی آنان انجام 
دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی