[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۰۰
  • دوره جدید

غذا‌های سیرکننده برای لاغری سریع، روزنامه شیراز نوین

با خوردن سیب‌زمینی پخته حداقل تا ۲ساعت احساس سیری کامل می‌کنید. هرچند اغلب از سیب‌زمینی به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد دوری می‌کنند، اما این اشتباه است.
در یک تحقیق که روی ۳۸نوع غذا انجام شد، افراد تحت آزمایش اعلام کردند سیب‌زمینی پخته بیشتر از هر غذایی به آنها احساس سیری داده است. سیب زمینی چه کبابی چه آب‌پز حاوی ویتامین، فیبر و مواد مغذی بالایی است. نتیجه؟ بعد از خوردن آن انرژی پایدار و احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت.
بیشتر احساس سیری کنیم
سیب‌زمینی آب پز را می‌توانید با پوستش میل کنید تا فیبر بیشتری جذب کنید. یک سیب‌زمینی متوسط فقط ۱۶۰کالری دارد.
سوپ لوبیا
سوپ‌ها دارای آب زیادی هستند که باعث می‌شود معده پر شود. همچنین کالری پایینی نیز دارند. سوپ لوبیایی که بر پایه آب مرغ درست شده باشد، دارای مقادیر بالایی فیبر است. همچنین کربوهیدرات موجود در این غذا از نوع کربوهیدرات خوب است که روند رها شدن قند در خون را کند می‌کند و احساس سیری می‌دهد. فیبر و آب باعث کشش معده می‌شوند و گیرنده‌های سیگنال دریافت پیام سیری را فعال می‌کنند. همه این کارها را یک فنجان سوپ لوبیا که فقط ۱۵۰کالری دارد انجام می‌دهد.
می‌توانید در کنار سوپ خود از انواع سبزی‌ها استفاده کنید تا احساس سیری بیشتری کنید. اگر هم اصلاً از سوپ خوشتان نمی‌آید می‌توانید سالاد درست کنید و لوبیا‌های پخته را با سالاد ترکیب کنید و همراه با سرکه از آن لذت ببرید.
ماست چکیده
در تحقیقی که سال ۲۰۱۱ انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که ماست چکیده یکی از غذاهای عالی برای رفع احساس گرسنگی است. حتی برخی افراد که عادت به مصرف این نوع ماست را داشتند، بدون اینکه تلاشی بکنند موفق به کاهش مقداری از وزن خود شدند. ماست چکیده دارای پروتئین لبنی است که باعث احساس سیری و ثبات قند خون می‌شود. ماست چکیده دوبرابر ماست معمولی پروتئین دارد و قند کمتری نیز دارد.
می‌توانید ماست چکیده را همراه با توت فرنگی، تمشک، غلات یا دارچین میل کنید.
تخم‌مرغ
یکی دوتا تخم‌مرغ بخورید و برای مدت طولانی سیر بمانید. در تحقیقی که دانشگاه سنت لوئیس انجام داد، مشخص شد کسانی که صبحانه تخم‌مرغ می‌خورند در طول روز ۳۳۰کالری از دیگر افراد کمتر غذا مصرف می‌کنند. تخم‌مرغ پروتئین کامل است؛ یعنی دارای تمام ۹اسید آمینه‌ای است که بدن نمی‌تواند تولید کند. پس از هضم این اسید آمینه‌ها، هورمون‌هایی آزاد می‌شوند که اشتها را کنترل می‌کنند.
زرده تخم‌مرغ را حذف نکنید. زرده دارای نیمی از پروتئین تخم‌مرغ است. می‌توانید به تخم‌مرغ خود سبزیجات اضافه کنید، با این کار حجم غذا و مقدار فیبر را بالا می‌برید.
سیب
سیب از معدود میوه‌هایی‌است که حاوی پکتین است. پکتین هضم را کند می‌کند و احساس سیری را تقویت می‌کند. در واقع افرادی که سیب را به عنوان قسمتی از یک وعده غذایی استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که از آب میوه یا حتی آب سیب استفاده می‌کنند زودتر احساس سیری می‌کنند. به این دلیل که سیب علاوه بر اینکه کالری کمتری دارد، برای خوردنش مدت زمان بیشتری باید صرف کرد. در این مدت بدن فرصت می‌کند به مغز پیام دهد که دیگر سیر است. نتیجه اینکه در برنامه غذایی می‌توان روی این میوه پرخاصیت حساب کرد.
می‌توانید قطعات سیب را به سالاد اضافه کنید و علاوه بر ایجاد یک طعم جدید، بیشتر احساس سیری کنید.
پاپ کورن
سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۰کالری دارد. پاپ کورن فضای زیادی در معده اشغال می‌کند و با دیدن یک کاسه پر از آن در جلوی خود شاید فکر کنید بیش از اندازه کالری دارد.
به پاپ کورن خود مقداری پودر فلفل اضافه کنید. طی تحقیقاتی که در دانشگاه ایندیانا انجام گرفته است، مشخص شد کسانی که به غذای خود فلفل اضافه می‌کنند کمتر از دیگران غذا می‌خورند.
بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر به دلیل فیبر بالایی که دارد قدرت سیرکنندگی زیادی نیز دارد. همچنین به دلیل داشتن حالتی اسفنجی آب زیادی به خود جذب می‌کند. وقتی بلغور جو دوسر را با شیر کم‌چرب استفاده می‌کنید، حالتی ضخیم پیدا می‌کنند و حرکتشان در دستگاه گوارش کند می‌شود و به معنای این است که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید.
روی مخلوط شیر و بلغور جو دوسر مقداری بادام خرد شده بریزید. بادام پروتئین و فیبر دارد، همچنین دارای چربی‌های  غیراشباع است که به تثبیت سطح انسولین و تنظیم قند خون کمک می‌کند.
دانه‌های گندم
دانه‌های گندم بیش از دیگر دانه‌ها حاوی فیبر و پروتئین است: ۶گرم پروتئین و ۶گرم فیبر. این مقدار عالی است، زیرا پروتئین هورمون گرلین را فعال می‌کند که به مغز می‌گوید سیر هستیم و فیبر هورمون‌های روده را فعال می‌کند که جلوی اشتها را می‌گیرد.
دانه‌های گندم را به همراه سیب یا آجیل‌ها می‌توان استفاده کرد تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم. همچنین از این دانه‌ها در سالاد نیز می‌توان استفاده کرد.
انجیر
یکی از میوه‌های مخصوص کسانی که شیرینی دوست دارند. انجیر تازه دارای گوشتی شیرین و متراکم است که فیبر بالایی دارد (هر ۳۷کالری از انجیر ۱گرم فیبر دارد) که مانع آزاد شدن سریع قند در خون می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی