[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

۱۰۶ مؤسسه درمانی پروانه بهره‌برداری گرفتند ، روزنامه شیراز نوین

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون، پروانه بهره‌برداری 106 مؤسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با تأکید بر حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال در بخش سلامت، گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه سلامت فارس، بستر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این حوزه 
فراهم است.
او با اشاره به اینکه فعالیت هر مرکز یا مؤسسه درمانی بدون اخذ مجوزهای لازم، قانونی نیست و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود، افزود: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چهارچوب قانون و مقررات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.
این مقام مسئول در دانشگاه با بیان اینکه صدور پروانه‌های بهره‌برداری این مؤسسه‌ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های معاونت درمان انجام می‌شود، ادامه داد: وظیفه این اداره، قانونمند کردن فعالیت مراکز و مؤسسات درمانی از طریق صدور پروانه‌های مربوطه و انطباق آنها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
او با اشاره به انجام هزار و 212 بازدید و پاسخ‌گویی و تعیین تکلیف هزار و 991 درخواست مراجعه‌کنندگان در حوزه صدور پروانه‌ها، از کارکنان شاغل در اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های مؤسسات درمانی این معاونت قدردانی کرد.
تمدید 172 پروانه مؤسسه درمانی، صدور موافقت اصولی با 445 مؤسسه، افزایش بخش، تجهیزات سرمایه‌ای و بررسی 500 نقشه فضای فیزیکی مؤسسات درمانی، بخش دیگری از عملکرد اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های معاونت درمان از ابتدای سال جاری تاکنون بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به پراکندگی جمعیتی در استان و نیاز مردم به دریافت خدمات پزشکی، توسعه ارائه خدمات درمانی در تمامی ابعاد لازم به ویژه تجهیزات پزشکی در سراسر استان در دستور کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی