[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

عایق‌کاری توربین‌های گازی با تکیه بر دانش ایرانی، روزنامه شیراز نوین

با توجه به شکل‌گیری واحدهای متعدد تولیدی در زمینه ساخت توربین‌های گازی، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان نسبت به طراحی، تأمین، نصب و بومی‌سازی مرحله‌ای عایق‌های تخصصی ژاکتی و فلزی توربین‌ مطابق با استانداردهای جهانی اقدام کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، امیر عارفیان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که امروزه با توجه به نیاز صنعت در افزایش بازدهی و عملکرد دستگاه‌های صنعتی مانند توربین‌های گازی و مؤلفه‌هایی مانند عمر کاری، دوام و سبک بودن آنها شاهد پیشرفت‌های خوبی در رابطه با عایق‌ توربین‌های گازی هستیم، اظهار کرد: در زمان تأسیس شرکت، تولید تخصصی عایق‌ توربین‌های گازی و بخار در انحصار چند کشور خارجی بود؛ این شرکت به‌ منظور  کسب دانش طراحی این محصولات موفق شد با تولیدکنندگان مطرح مواد اولیه عایق‌های حرارتی پیشرفته ارتباط بگیرد و به تنها شرکت داخلی برای پیاده‌سازی دانش فنی طراحی و تولید سامانه‌های عایقی در کشور تبدیل شود.
وی درباره بازار این محصولات اظهار کرد: محصولات ما توانسته‌اند پاسخ‌گوی نیاز کشور در مراحل طراحی، ساخت، تأمین‌ مواد در واحدهای جدید، تعمیرات‌ دوره‌ای، نصب اصولی و کاملاً حرفه‌ای عایق‌های‌ حرارتی باشد.
انواع سیستم‌های عایق‌ حرارتی و آکوستیکی از محصولات اصلی این شرکت است که به ‌صورت ترکیبی با چینش‌ لایه‌های مختلف تولید و نصب می‌شوند؛ ترکیب چینش لایه‌ها با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی تجهیز و عایق، شرایط محیطی و سایر عوامل فنی با کمک نرم‌افزار توسعه داده‌شده در شرکت، طراحی و ارزیابی و پس از ساخت روی تجهیزات صنعتی نصب می‌شود.
عارفیان در این خصوص توضیح داد: محصول عایق حرارتی ژاکتی شرکت ما در حال حاضر به‌عنوان محصول مهندسی‌شده و تجاری در کاربردها و مقیاس‌های مختلف طراحی و در کارخانه تولید می‌شود؛ ما علاوه بر تکمیل زنجیره دانش و مهارت طراحی و ساخت این نوع عایق‏‌ها، خدمات پس از فروش هم ارائه می‌دهیم.
وی در رابطه با چالش‌های ارزی و زیست‌محیطی گفت: محصول ما با فناوری روز دنیا و مطابق با استانداردهای بین‌‏المللی تولید شده و ضمن صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجه برای محصول نهایی، قابل ارائه به صنایع مختلف کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی است.
عارفیان با بیان این که این شرکت توانسته چالش‌‏های فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی متعدد در مسیر طراحی و تولید محصول را رفع کند، افزود: علاوه بر این با بهینه‌‏سازی مراحل مختلف  و استفاده از روش‌‏های نوآورانه و متنوع در ارائه محصول، موفق به افزایش سرعت تولید و افزایش کیفیت محصول شده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی کاربرد و نیاز صنایع مختلف به محصول عایق حرارتی ژاکتی، قراردادهای گوناگون صنعتی از جمله نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی برای این محصول منعقد شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
عارفیان با مقایسه نمونه‌های خارجی مشابه عایق تولیدی شرکت گفت: در بحث طراحی، چینش لایه‌های مختلف تفاوت ایجاد می‌کند؛ ما در شرکت با بهره‌گیری از نرم‌افزار تخصصی که خودمان توسعه داده‌ایم، همچنین توانمندی و مهارت تخصصی تیم مهندسی و تحقیق و توسعه این امکان را فراهم کرده‌ایم که محصول مهندسی و بهینه‌شده و ارتقایافته‌تری را با قیمت رقابتی عرضه کنیم و علاوه بر عملکرد بهبودیافته فنی، طول عمر بالاتر و کارایی مناسب‌تری را در شرایط ویژه عملیاتی و بهره‌برداری ارائه دهیم. البته هنوز برخی از قطعات محصولات این شرکت مانند پارچه‌های تخصصی نسوز در داخل تولید نمی‌شود و الزاماً باید وارد شوند.
وی یادآور شد: با ارائه مشاوره به تولیدکنندگان داخل و به شرط توانمندسازی و ارتقای محصولات داخلی حاضر به امتحان محصولات داخلی در صورت ایجاد شرایط یکپارچه در کل سیستم عایق با جایگزینی محصول داخلی خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی