[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نشانه‌های افسردگی شدید را بشناسیم، روزنامه شیراز نوین

یک روان‌پزشک با عنوان این مطلب که درمان افسردگی برحسب نوع آن مشخص می شود، گفت: در همه انواع افسردگی، دارودرمانی و مشاوره مؤثر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، فربد فدایی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت با بیان اینکه در افسردگی شدید فرد باید حداقل ٥ نشانه از ۹ نشانه را داشته باشد، عنوان کرد: خلق افسرده، لذت نبردن از امور لذت‌بخش زندگی، کاهش تمرکز، احساس بی‌ارزشی، اشتغال فکری در مورد مرگ، گاه فکر خودکشی، اختلال در خواب، اختلال در اشتها و فقر تفکر از نشانه‌های افسردگی شدید است. وی ادامه داد: نشانه‌های افسردگی، باید حداقل دو هفته به طول انجامد؛ فرد افسرده با معاشرت و مسافرت، احساس خوشحالی نمی‌کند.
این روان‌پزشک درباره ارتباط میان فرافکنی و افسردگی گفت: خیلی وقت‌ها فرد افسرده، افسردگی خود را فرافکنی می‌کند؛ به‌عنوان نمونه فکر می‌کند همه‌چیز غم‌انگیز است و دیگران هم غصه دار هستند؛ حتی طبیعت.
وی درباره درمان افسردگی تأکید کرد: درمان افسردگی برحسب نوع افسردگی مشخص می‌شود. در همه انواع افسردگی، دارودرمانی و مشاوره مؤثر است. در افسردگی شدید، دارودرمانی خط اول درمان است. اگر افسردگی آن‌قدر شدید باشد که فرد فکر خودکشی یا اقدام به خودکشی داشته باشد، استفاده از تشنج برقی هم توصیه می‌شود.
فدایی با بیان اینکه افراد افسرده با دیگران احساس هم‌دردی می‌کنند، گفت: فرد افسرده، احساس می‌کند که نمی‌تواند در شرایط(مشکلات خانواده) تغییر ایجاد کند و دچار نوعی درماندگی شده می‌شود. وی در خصوص افسردگی نقاب‌دار اظهار کرد: یعنی فرد زیر نقاب خوشحالی، احساس رضایت و شادی، افسردگی خود را درمان می‌کند؛ البته این به صورت ناخودآگاه پیش می‌آید.
این روان‌پزشک درباره ارتباط خودکشی و افسردگی گفت: ۸۰ درصد از موارد خودکشی، ناشی از یک اختلال روانی است و ٥٠ درصد از موارد خودکشی که منجر به مرگ می‌شود، ناشی از بیماری افسردگی است.
فدایی با بیان اینکه افسردگی یک اعلام خطر است، گفت: این فرد ممکن است در معرض خودکشی هم باشد؛ افرادی که قصد خودکشی دارند بارها به روش مستقیم و غیرمستقیم مطرح می‌کنند و خانواده‌ها باید این علامت‌ها را جدی بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی