[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

راه‌اندازی پردیس علم و فناوری، روزنامه شیراز نوین


 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای حمایت‌های ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک صنعتی بیضا در مجاورت بزرگ‌راه شیراز- اصفهان خبر داد و گفت: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره از جمله حمایت‌هایی است که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد.
سیدمصطفی هاشمی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری توسط این شرکت و با همکاری پارک علم و فناوری در استان گفت و در جلسه هماهنگی ایجاد پردیس‌های علم و فناوری که به صورت ارتباط تصویری برخط با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: یک سایت در شهرک صنعتی بیضا برای پردیس علم و فناوری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و انعقاد تفاهم‌نامه استانی این شرکت با پارک علم و فناوری فارس گفت: برای اجرایی شدن این تفاهم نامه یک بلوک از اراضی شهرک صنعتی بیضا که در فاصله نزدیک با مرکز استان و هم‌جوار با آزادراه شیراز- اصفهان قرار دارد، در نظر گرفته شده که آماده استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است. معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره از جمله حمایت‌هایی است که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه واحدهای مستقر در پردیس‌های علم و فناوری از مزایای استقرار در پارک‌های علم و فناوری و همچنین شهرک‌های صنعتی به صورت هم‌زمان بهره‌مند می‌شوند، گفت: مزایایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره، پرداخت اقساطی بخشی از مبلغ حق انتفاع قراردادهای واگذاری زمین، تسهیل ارتباط با مؤسسات تحقیقاتی و مطالعاتی دانشگاه استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک و کاهش هزینه‌ها و استفاده از مزایای هم‌جواری واحد‌های فناوری با یکدیگر و پشتیبانی دولت و دستگاه‌های متولی از شرکت‌ها جهت توسعه فعالیت‌های خود از جمله مزایای پردیس است.
وی افزود: در قالب پردیس علم و فناوری، خدمات آموزشی، فنی و تخصصی، خدمات کارگاهی و دانش‌بنیان ارائه می‌شود. 
هاشمی افزود: کمیته‌ای مشترک از نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری در راستای نحوه واگذاری زمین به متقاضیان و تأیید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان تصمیم‌گیری و نظارت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک شرکت توسعه‌ای و بر اساس وظایف خود، حمایت‌های متنوعی از واحدهای تولیدی دارد که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه 43 واحد دانش‌بنیان تولیدمحور در شهرک‌های صنعتی فارس به فعالیت و تولید می‌پردازند، گفت: از این تعداد، 25 واحد تولیدی از سال گذشته تاکنون دانش‌بنیان شده‌اند که حاکی از جهش قابل توجه در فعالیت‌های دانش‌بنیان تولیدی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به حمایت‌های ویژه استاندار فارس از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی افزود: در سال گذشته و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از دانش‌بنیان‌ها، شاهد عزم همگانی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بودیم که رشد آمارهای فعالیت دانش‌بنیان‌ها حاکی از این موضوع است.
هاشمی در ادامه با اشاره به واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی فارس به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدمحور گفت: در این زمینه سال گذشته به ۳۱ واحد دانش‌بنیان تولیدی حدود ۶ هکتار زمین بدون مزایده و تنها با پرداخت 10 درصد از مبلغ قرارداد به عنوان پیش‌پرداخت و شرایط پرداخت اقساط با 6 ماه تنفس واگذار شد که معادل ۳۳ درصد از کل اراضی واگذارشده در سال گذشته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی