[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فرهنگ زیربنای توسعه گردشگری مناطق است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که معتقد است تئاتر به عنوان یک هنر مادر می‌تواند فضایی را فراهم کند تا سایر گونه‌های هنری هم در کنار آن رشد کنند، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در استان‌ها را در ایجاد نشاط در جامعه و ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری مؤثر می‌داند.
حمیدرضا قانعی اظهار کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای کشور پُل راهیابی منتخبان جشنواره‌های استانی به مرحله نهایی جشنواره فجر هستند و خوشبختانه برگزاری این رویداد برای بار دوم در استان فارس رقم خورد و این استان توانست میزبانی یکی از این جشنواره‌ها را تحت عنوان «پارس» برعهده بگیرد.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های فارس در جشنواره منطقه‌ای
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: برای اینکه میزبانی این نوع رویدادها به خوبی انجام شود، مجموعه عوامل باید در کنار هم قرار بگیرند؛ در واقع وجود تماشاگران علاقه‌مند و قرار گرفتن مدیران و ظرفیت‌های فرهنگی در کنار هم کمک شایانی به افزایش کیفیت این جشنواره می‌کند. قانعی افزود: در حال حاضر این اتفاق خوب در شهر شیراز رقم خورده و مجموعه مدیریتی فرهنگی استان و شهر شیراز تمام تلاش خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در برگزاری این رویداد به کار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره موجب شد که توجه ویژه‌تری به توسعه زیرساخت‌های تئاتر در شهر شیراز داشته باشیم و این زیرساخت‌ها را مهیای میزبانی از هنرمندان هشت استان کشور کنیم.
کیفیت اجراها و میزان استقبال مردم
قانعی به استقبال پرشور مردم و علاقه‌مندان به تئاتر در بخش خیابانی و صحنه‌ای اشاره کرد و در رابطه با کیفیت اجراها در این دوره از جشنواره گفت: نمایش‌هایی که تاکنون اجرا شدند، نمایش‌های جذابی بودند که هنرمندان در این اجراها تلاش کردند تا حرف دلشان را در قالب تئاتر صحنه‌ای و خیابانی بیان کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: در برخی از اجراها هنرمندان به سنت‌های قدیمی شهر خودشان پرداخته‌اند و این کار ارزشمند زمینه آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف را فراهم می‌کند. البته هنوز اجراهای زیادی تا پایان جشنواره باقی مانده و امیدوارم این روند در نمایش‌های بعدی هم ادامه داشته باشد.
قانعی که معتقد است تئاتر به عنوان یک هنر مادر می‌تواند فضایی را فراهم کند تا سایر گونه‌های هنری هم در کنار آن رشد کنند، گفت: افزون بر اینکه رسانه‌های استان فارس در کنار ما قرار می‌گیرند و اخبار مربوط به این رویداد را منعکس می‌کنند، رسانه‌های ملی نیز اخبار این جشنواره را پوشش می‌دهند.
نقش پررنگ این رویداد در توسعه گردشگری و ایجاد نشاط در جامعه
وی به نقش پررنگ این رویداد در ظرفیت‌سازی حوزه گردشگری و ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و افزود: ظرفیتی که با حضور هنرمندان سایر استان‌ها در شهر شیراز رقم می‌خورد و مکان‌یابی و اقداماتی که برای اجراهای خیابانی در این جشنواره صورت گرفته ظرفیت‌های گردشگری شهر شیراز را بیش از پیش تبلیغ می‌کند؛ همچنین این رویداد حال و هوای خوب مردم شیراز و علاقه‌مندان به عرصه هنرهای نمایشی را به رُخ می‌کشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد که این اتفاقات خوب در کنار هم می‌تواند نویددهنده روزهای خوب و پُرامیدی برای تئاتر شهر شیراز باشد. اجراهای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور در شیراز پنجم تا هشتم دی‌ماه به روی صحنه می‌روند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی