[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

طرز تهیه نان قندی، روزنامه شیراز نوین

نان قندی یکی از انواع نان‌های خوش‌مزه و سنتی ایرانی است که معمولاً به‌عنوان صبحانه استفاده می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم
آرد نان فانتزی: حدود ۲٫۵ پیمانه
ماست: یک‌دوم پیمانه
روغن مایع: یک‌دوم پیمانه
شکر: یک‌دوم پیمانه
بکینگ‌پودر: ۱ قاشق مرباخوری
پودر هل: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل:۱ قاشق چای‌خوری
وانیل: ۱ پنس

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا شکر را به همراه ماست، روغن، پودر هل، پودر زنجبیل و وانیل داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس به مدت ۳ دقیقه هم می‌زنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند و شکر حل شود. در ادامه 5/1 پیمانه از آرد را با بکینگ‌پودر ترکیب می‌کنیم.
 مرحله دوم
آرد و بکینگ‌پودر را دو مرتبه الک می‌کنیم، سپس به مواد داخل کاسه اضافه و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شوند. حالا آرد باقی‌مانده را کم‌کم به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جایی که خمیر چسبندگی خیلی کمی داشته باشد.
 مرحله سوم
به دلیل اینکه جذب آب در انواع آرد متفاوت می‌باشد شاید نیاز نباشد همه آرد را اضافه کنید؛ فقط در حدی آرد اضافه می‌کنیم که خمیر چسبندگی کمی داشته باشد. سپس یک ظرف مناسب را با روغن چرب می‌کنیم و خمیر را داخل آن قرار می‌دهیم.
 مرحله چهارم
روی در ظرف را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می‌دهیم تا خمیر استراحت کند. نکته مهم در مورد این خمیر این است که اصلاً نیاز نیست آن را با دست ورز دهیم، چون روغن پس می‌دهد.
 مرحله پنجم
فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا کاملاً گرم شود، سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می‌دهیم یا اینکه با روغن کمی چرب و کمی آردپاشی می‌کنیم. حالا خمیر را به سطح کار انتقال می‌دهیم.
 مرحله ششم
خمیر را با قطر یک تا 5/1 سانتی‌متر با وردنه باز می‌کنیم و به سینی فر منتقل می‌کنیم. با چنگال یا هر وسیله دیگری روی نان طرح می‌زنیم. برای رومال هم از نصف تخم‌مرغ به همراه کمی زعفران دم‌کرده و یک قاشق غذاخوری شیر استفاده می‌کنیم.
 مرحله هفتم
حالا سینی را داخل طبقه وسط فر قرار می‌دهیم تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نان قندی آماده شود. 
در پایان نان قندی را از فر خارج می‌کنیم و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود، سپس داخل نایلون قرار می‌دهیم تا خشک نشود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی