[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رفع مشکلات مردم وظیفه دولت است، روزنامه شیراز نوین

محمدهادی ایمانیه در پایان سفر به شهرستان فیروزآباد، با اشاره بر اینکه رفع مشکلات مردم و ایجاد امکانات مناسب وظیفه دولت خدمتگزار است، از نهایی شدن بیست و چهار مصوبه در شورای اداری این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سفر دوم برای توسعه بیش از پیش شهرستان فیروزآباد، بیست و چهار مصوبه را نهایی کردیم و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آنان شدند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد و در پایان دومین سفر خود به این شهرستان تاریخی، ضمن تشکر از مهمان‌نوازی مردم عزیز، باغیرت، فرهنگی و باانگیزه شهرستان فیروزآباد درود فرستاد و از اجرایی شدن حدود ۷۰ درصد از مصوبات دور اول سفر خود به این شهرستان خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که مدیران ارشد سازمان‌های استانی حضور داشتند، برای اجرایی شدن بخش باقی‌مانده از مصوبات سفر اول تصمیماتی اتخاذ شد که امیدواریم در کمترین زمان ممکن محقق شوند.
ایمانیه با اشاره بر اینکه رفع مشکلات مردم و ایجاد امکانات مناسب وظیفه دولت خدمتگزار است، از نهایی شدن بیست و چهار مصوبه در شورای اداری شهرستان فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: در سفر دوم برای توسعه بیش از پیش شهرستان فیروزآباد، بیست و چهار مصوبه را نهایی کردیم و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آنان شدند؛ که تا حصول نهایی نتایج موارد را رصد و پیگیری خواهیم کرد. امیدواریم با اجرای این مصوبات رضایت مردم را جلب کنیم تا در نهایت رضایت خداوند متعال را داشته باشیم.
بزرگ‌راه شهدای قشقایی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان
استاندار فارس به راه‌های مواصلاتی شهرستان گریزی داشت و بزرگ‌راه شیراز- کوار- فیروزآباد- فراشبند- جم- عسلویه را یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان معرفی کرد و اظهار داشت: این پروژه باقوت در دست اجراست؛ امیدواریم با تلاش مجدانه تا هفته دولت سال آینده حداقل شاهد تکمیل آن تا شهر فیروزآباد باشیم.
وی اذعان داشت: برای تحقق این موضوع پیگیری‌های مؤثری انجام شده است. هفت کیلومتر از این مسیر با توجه به وجود دامنه‌های رشته‌کوه زاگرس به حفر چند تونل نیاز دارد که برای اجرای آن در حال تلاش هستند؛ همچنین در سفر دوم هیئت دولت به استان نیز ۸۰۰۰میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب کرده‌ایم.
نماینده عالی دولت در فارس همچنین به مطالبه چندین‌ساله اهالی شهر میمند اشاره کرد و از احداث راه ارتباطی آبگل به خفر خبر داد و افزود: برای تسریع در تحقق این خواسته بحق مردم، مقرر شده عملیات اجرایی از دو جبهه به صورت هم‌زمان آغاز شود.
تدبیر برای حل مشکل موقوفات میمند 
رئیس شورای توسعه و برنامه‌ریزی فارس در ادامه سخنان خود، به موضوع موقوفات میمند اشاره و در این زمینه تصریح کرد: موقوفات این شهر یکی از مواردی است که اختلافی چندین‌ساله بین موقوفه حضرت شاهچراغ(ع) و مردم عزیز شهر میمند ایجاد کرده است؛ امیدواریم با درایت تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و اجرای تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، ضمن رعایت شرع مقدس، مشکل مردم شریف این شهر برطرف شود.
سرعت اجرای مسکن فیروزآباد قابل‌قبول است
استاندار فارس به بازدید خود از پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و میزان پیشرفت پروژه در شهر فیروزآباد را رضایت‌بخش عنوان کرد و افزود: الحمدلله با تلاش مسئولان شاهد پیشرفت مناسبی در این شهر هستیم، اما همچنان معتقدم برای تسریع در خانه‌دار شدن مردم باید سرعت انجام کار را افزایش داد. مقدمات افزایش سرعت هم فراهم شده است.
وی با تأکید بر اینکه برای تحقق وعده دولت سیزدهم مبنی بر احداث منازل مسکونی موظفیم تمام مشکلات را مرتفع کنیم، اظهار داشت: در خصوص زمین دویست هکتاری این شهر موانعی وجود داشت و با تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد آماده‌سازی زمین تا پایان سال جاری انجام و از ابتدای سال آینده عملیات احداث فاز دوم این پروژه در فیروزآباد با ظرفیتی نزدیک بر ۲۰۰۰ واحد، آغاز شود.
رئیس شورای اداری فارس در خصوص مدارس نیمه‌تمام شهرستان نیز گفت: با پیشنهاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد مدارسی که از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی برخوردار هستند، تا پایان سال جاری تکمیل شوند و مورد استفاده قرار بگیرند و برای مدارس با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد هم، هفته دولت سال ۱۴۰۳ را هدف‌گیری کردیم.
تصویب تبصره ۳ در شورای شهر؛ تسریع در بهسازی خطوط آب شهری
نماینده عالی دولت در فارس اشاره‌ای هم به بهسازی و نوسازی شبکه آب شهری داشت و گفت: همواره از آبفای فارس و شیراز خواسته‌ام در تمام شهرهای استان با همکاری شورای اسلامی شهرها و استفاده از تبصره ۳ که قانون اجازه داده است، به شکل جدی این موضوع را اجرایی کنند. وی هدف از تبصره سه را عمدتاً بازسازی خطوط لوله آب آشامیدنی مردم عنوان کرد و افزود: این بازسازی‌ها حداقل ۳۰ درصد به منابع آب استان اضافه می‌کند که قطره قطره آن اهمیت دارد. از شورای اسلامی شهر فیروزآباد و شورای اسلامی شهر میمند می‌خواهم این مصوبه را داشته باشند و آبفای استان هم از این طریق موضوع بازسازی را 
حل کند.
گاز به دادنجان می‌رسد
استاندار فارس در پایان سخنان خود از مذاکرات تلفنی انجام شده با وزیر نفت برای گازرسانی به روستای دادنجان تا قبل از زمستان سال آینده خبر داد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی